استاندار گیلان:
محمدعلی نجفی عصر سه شنبه در نشست بررسی آمادگی استان گیلان در تعطیلات نوروز 94 افزود: باید با ارائه خدمات مطلوب و کاهش هزینه های سفر مردم ، فضای آرامش بخشی را در استان ایجاد کنیم.
کد خبر: ۱۲۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳ 10 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، استاندار گیلان با اشاره به گردشگرپذیری استان و ضرورت آمادگی تمامی دستگاه های اجرایی و خدماتی در نوروز گفت: باید تدابیری بیاندیشیم که زمینه نشاط و آرامش مردم و گردشگران در این ایام فراهم شود.

محمدعلی نجفی عصر سه شنبه در نشست بررسی آمادگی استان گیلان در تعطیلات نوروز 94 افزود: باید با ارائه خدمات مطلوب و کاهش هزینه های سفر مردم ، فضای آرامش بخشی را در استان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به همزمانی دهه دوم فاطمیه و نوروز ادامه داد: مردم ما مردمی خداجوی، مومن و دوستدار خاندان اهل بیت(ع) هستند و خود، احترام بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س)را حفظ می کنند.

استاندار گیلان بر ضرورت اتخاذ تدابیر درست و اصولی به منظور فراهم سازی زمینه شور و نشاط و آرامش مردم و گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی تاکید کرد.

وی همچنین خواستار تامین امنیت فزون تر در استان در ایام نوروز شد و به انجام مطلوب ذخیره سازی کالا در استان اشاره و اضافه کرد: در این رابطه دستگاه ها باید نظارت لازم را بر مراکز اقامتی، صنوف و واحدهای خدماتی به طور مستمر انجام دهند.

وی آمادگی شرکت پخش فرآورده های نفتی، شبکه بانکی و فعالیت دستگاه های خودپرداز و همچنین ستاد مدیریت بحران را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت : برای ارائه خدمات مطلوب، فرمانداران و شهرداران باید در این ایام، حضوری موثر داشته باشند.

75 هتل ، 20 هتل آپارتمان ، 69 مجتمع گردشگری ، 42 مهمانپذیر ،736 منزل استیجاری ،182 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 56 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان وجود دارد .

220 راهنمای رسمی گردشگری نیز در گیلان وجود دارد و دفتر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان، بهمن ماه امسال با حضور مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.

گیلان در نوروز 93 میزبان شش میلیون و 383 هزار و 186 گردشگر بود که از این تعداد، یک هزار و 411 نفر شامل گردشگران خارجی بوده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار