کد خبر: ۱۲۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 07 November 2015

امام جمعه اشنویه : مهم‌ترین پیام 13 آبان تأکید بر دشمنی آمریکا با ایران بود / بالغ بر 3860 هكتار از مراتع مهاباد تحت پوشش بيمه مراتع قرار گرفت/ کارگاه آموزشی « پدافند غیر عامل » در زندان بوکان برگزار شد

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی، ماموستا مصطفی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اشنویه گفت : مهم ترین پیام این حضور آن است که دشمنان بدانند ملت ایران همچون سال 57 پرشور ، ضداستکباری و مخالف آمریکای جنایتکار هستند و با تمام وجود نیز در برابر آنان می ایستند.

وی بیان کرد: در یوم الله 13 آبان سال های 43، 57 و 58 سه واقعه تاریخی در کشور رخ داد که یکی از مهمترین آنها تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) است.

امام جمعه پیرانشهر با بیان اینکه تنفر ملت ایران علیه سلطه طلبی استکبار ماندگار و زنده باقی خواهد ماند، افزود: تا زمانی که آمریکا خوی استکباری دارد، ملت ایران هیچگاه با او سازش نخواهد کرد.

ماموستا مصطفی خاتمی گفت: مهم‌ترین پیام 13 آبان این بود که ملت ایران همچنان دشمن شماره یک خود را آمریکای جنایتکار می‌داند.

وی افزود: آمریکا و هم پیمانانش به بهانه مبارزه با تروریسم و از بین بردن سلاح های اتمی، به دیگر کشورها هجوم برده و با این بهانه های واهی، آن منطقه را نا امن می کنند.

بالغ بر 3860 هكتار از مراتع مهاباد تحت پوشش بيمه مراتع قرار گرفت

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی : سيد كامل حسيني رييس اداره منابع طبيعي شهرستان مهاباد با اعلام اين خبر گفت: سطح مراتع شهرستان مهاباد بالغ بر 197000 هكتار مي باشد كه اجراي برنامه هاي ترويجي و آموزشي براي بهره برداران عرصه هاي منابع طبيعي از مهمترين اهداف سازماني مي باشد كه خوشبختانه تعامل بسيار خوبي با مرتعداران و مجريان عرصه هاي منابع طبيعي در شهرستان مهاباد وجود دارد.

وي افزود: با توجه به تعامل خوب براي حفاظت و احياء مراتع در شهرستان مهاباد خوشبختانه توانستيم بالغ بر 3860 هكتار از مراتع را تحت پوشش بيمه مراتع قرار دهيم كه اين امر يك اتفاق خوب و مهمي است و اميدواريم با تداوم و گسترش فرهنگ بيمه در سطح عرصه هاي ملي بيش از پيش در راستاي حفاظت از عرصه هاي منابع طبيعي قدم برداريم.

سيد كامل حسيني ادامه داد: سطح عرصه هاي مرتعي در شهرستان مهاباد بيش از 197 هزار هكتار است . دام موجود در اين شهرستان نيز بيش 360 هزار راس بوده كه از اين تعداد فقط براي 167 هزار واحد دام مجاز پروانه چرا صادر شده است.

کارگاه آموزشی « پدافند غیر عامل » در زندان بوکان برگزار شد

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی : در هفته پدافند غیر عامل ، توسط فرماندهی یگان حفاظت زندان بوکان ، کارگاه آموزشی  با موضوع « پدافند غیر عامل » با حضور کلیه پرسنل  برگزار گردید.

در این کارگاه آموزشی که با شرکت کارکنان ، سربازان وظیفه و نیروهای یگان حفاظت زندان برگزار شد ، دیدگاههای مقام معظم رهبری در مورد پدافند غیرعامل تشریح شد .کاوان رئیس زندان بوکان با اشاره به تعیبر بجا و شایسته مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان پدافند همه جانبه ، افزود : پدافند فقط در عرصه نیروهای نظامی خلاصه نمی شود بلکه این پدافند باید توسط سازمان های دولتی ، بخش خصوصی و همه شهروندان یک کشور باید انجام گیرد.در ادامه پورعباد فرمانده یگان حفاظت زندان بوکان نیز افزود : پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی است. و شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه‌های امن می‌باشد.در این کارگاه که با مشارکت کارکنان ، اقدامات لازم در جهت اجرای پدافند غیر عامل در داخل زندان بصورت بومی سازی، تشریح و راهکارها و آسیب ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار