مدیرکل دامپزشکی ایلام:
مدیرکل دامپزشکی ایلام بر لزوم شناسایی کانون بیماری‌های دامی در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۲۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 07 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل دامپزشکی ایلام بر لزوم شناسایی کانون بیماری‌های دامی در استان تاکید کرد.

وهاب پیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام از انجام بیش از یک میلیون رأس واکسیناسیون علیه بیماری PPR در استان ایلام خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تعداد یک میلیون راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه در سنوات گذشته کانون‌هایی از بیماری PPR در سطح استان مشاهده شده و همچنین با توجه به شیوع بیماری در حیات وحش استان‌ها و بروز تلفات، از ابتدای سالجاری برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد حداکثر پوشش واکسیناسیون جمعیت دام‌های حساس استان ایلام اجرایی شده است.

پیرانی ادامه داد: البته این مهم با اولویت کانون‌های بیماری در سال‌های گذشته، مراکز تجمع دام، دام‌های عشایر کوچرو و دام‌های اطراف مناطق حفاظت شده انجام پذیرفته است.

این مسئول اضافه کرد: با تلاش همکاران سخت‌کوش در اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی و همکاری بخش خصوصی تاکنون بالغ بر یک میلیون راس دام بر علیه بیماری واکسینه شده‌اند.

پیرانی تصریح کرد: انجام واکسیناسیون PPR به صورت رایگان انجام پذیرفته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بیش از یک میلیون و 400 هزار راس دام سبک علیه این بیماری در سطح استان واکسینه شوند.

مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری حاد ویروسی با واگیری بالا در نشخوارکنندگان کوچک اهلی و حیات وحش است که با ایجاد واگیری و تلفات بالا خسارات اقتصادی قابل ملاحظه‌ای در جمعیت دامی به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: اولین مورد بیماری PPR در کشور در سال 1373 در دو گله در استان ایلام گزارش شد و به تائید آزمایشگاهی رسید./پ


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار