مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام بر لزوم اجرای طرح‌های آبخیزداری برای مقابله با سیل در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۲۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 07 November 2015
به گزارش تابناک ایلام،رضا احمدی  در ایلام گفت: در جریان بازدید رئیس سازمان بحران از سازه‌های آبخیز استان ایلام مشکلات این حوزه را به وی اطلاع دادیم.

وی افزود: در این بازدید گزارشی از وضعیت سازه‌های آبخیز و اهمیت نقش این سازه‌ها در ذخیره نزولات جوی و جلوگیری از جاری شدن سیلاب و وارد آمدن خسارت به زیرساخت‌ها و مناطق شهری ارائه شد.

احمدی ادامه داد: جاری شدن سیل ناشی از عوامل متعدد طبیعی و غیرطبیعی است که می‌توان با اعمال اقدامات مدیریتی و فنی احتمال بروز سیلاب و به‌ خصوص خسارات و اثرات نامطلوب آن را کاهش داد.

وی اضافه کرد: مدیریت جامع مهار و کاهش خسارات سیل مجموعه‌ای از اقدامات سازه‌ای و غیرسازه‌ای و یا تلفیقی از آن‌ها است که برای جلوگیری و یا کاهش ایجاد سیلاب در حوضه‌ها، جلوگیری و یا کاهش بروز طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها و به ‌خصوص کاهش تلفات و خسارات ناشی از سیلاب انجام می‌گیرد.

احمدی تصریح کرد: آبخیزداری و مدیریت کاربری اراضی در واقع نقش پیشگیری از سیلاب را در محلی که بارش نازل می‌شود بر عهده دارد و تا قبل از تشکیل آبراهه‌های بزرگ، تولید روان آب و رسوب قابل ‌ملاحظه قاعدتاً با مشکلات و هزینه کمتری قابل ‌کنترل خواهد بود./ز

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار