رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل از ساخت 339 واحد آموزشی توسط خیرین مدرسه ساز در این استان خبر اد.
کد خبر: ۱۲۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 07 November 2015

به گزارش ایرنا، جواد قرآن نویس در آیین افتتاح مدرسه سه کلاسه خیری شهید خلبان جاهدی روستای اوجغاز از توابع بخش مرکزی نیر افزود: این واحدها در قالب یک هزار و 345 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده و امسال نیز 20 مدرسه توسط خیرین تعهد شده که در سال تحصیلی آینده تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.
او گفت: همین که با ساخت این مدارس دانش آموزان در هوای سرد مناطق محروم و کوهستانی از تحصیل در کانکس رهایی پیدا کرده و در کلاس های درس با فضای گرم به تحصیل می پردازند افتخاری ارزشمند است.
وی همچنین ثبت عملکرد خیرین مدرسه ساز کشور در سازمان یونسکو خبر داد و اظهار کرد: 40 درصد مدارس کشور توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده است.
به گزارش ایرنا ، فرماندار نیر هم در این آیین مشارکت خیرین مدرسه ساز را قابل تقدیر دانست و گفت: خیرین مدرسه ساز با دست یافتن به درک درستی از مشکلات ناشی از کمبود فضاهای آموزشی سهم بزرگی در ساماندهی دانش آموزان دارند.
اکبر صمدی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز برای همیشه ماندگار هستند افزود: مشارکت خیرین در تعلیم و تربیت اصلی انکار ناپذیر است.
او از احداث شش مدرسه توسط خیرین در شهرستان نیر خبر داد و گفت: مدارس فاطمه زهرا در روستای ویرثق توسط حاج مالک جعفرزاده مقدم ، مدرسه سمیه نیر توسط دکتر عزیز وثوقی ، مدرسه مجید آباد توسط مهندس فضلی ، مدرسه اباذر توسط مهندس ندایی ، تعمیر و تجهیز مدرسه مشتقین توسط شعبان پیرصالح و مدرسه اوجغاز توسط دکتر کافی احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.
صابر سپهری ، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هم گفت: در این استان سه هزار واحد آموزشی وجود دارد که دراین واحدها 225 هزار دانش آموز با 20 هزار همکار فرهنگی در حال تحصیل هستند.
او افزود: یکصد کانکس در استان وجود دارد و دانش آموزان روستایی در این کانکس ها مشغول تحصیل هستند و امیدواریم در سایه تلاش خیرین و اداره کل نوسازی مدارس این کانکس ها به مدرسه تبدیل شوند.
او اظهار کرد: بیش از 40 درصد مدارس استان به سیستم گرمایشی پکیج تبدیل شده و تلاش بر این است که مابقی مداس نیز به این سیستم تبدیل شود.
دکتر امیررضا کافی خیر مدرسه ساز روستای اوجغاز نیز کمک به ارتقای سطح علمی دانش آموزان و محرومیت زدایی را از جمله اهداف ساختن این مدرسه ذکر کرد.
مدرسه سه کلاسه شهید خلبان مهندس جاهدی روستای اوجغار نیر در زمینی با زیربنای 177 متر مربع با صرف یک میلیارد و 700 میلیون ریال توسط دکتر امیررضا کافی احداث شده است.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار