فرماندار اقلید با اشاره به نقش اساسی دانش‌آموزان در آینده کشور بر لزوم تلاش مسئولان در راستای تبیین برجام و افزایش سطح آگاهی آنان در مورد این موضوع با هدف ارتقای هوشیاری و بصیرت جامعه تأکید کرد.
کد خبر: ۱۲۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 08 November 2015
تابناک فاس به نقل از فارس: صادق کریمی گفت: حضور پرشور و گسترده مردم، دانش‌آموزان، دانشجویان و فرهنگیان اقلید در راه‌پیمایی یوم‌الله 13 آبان ماه امسال بسیار ارزنده است.

وی با اشاره به تأکید اسلام در کسب علم و دانش عنوان داشت: با توجه به پیشرفت‌های دنیای امروز وجود بی‌سواد در کشور امری غیرقابل‌تحمل و باور است ازاین‌رو تمام مسئولان و ادارات موظف‌اند تا با هماهنگی و همکاری آموزش‌وپرورش در راستای شناسایی افراد بی‌سواد بکوشند.

کریمی به پرسش مهر سال گذشته رئیس‌جمهور در زمینه بحران آب اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به مشکل خشک‌سالی و بحران و کمبود آب در بخش کشاورزی و آب شرب، فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی در راستای مصرف بهینه این نعمت بسیار لازم و ضروری است.

وی همچنین به پرسش مهر امسال در زمینه موضوع هسته‌ای و برجام اشاره و تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با حمایت و پشتیبانی رهبری و مردم، محکم و استوار پشت میز مذاکره با ابرقدرت‌های دنیا نشستند و از حقوق ملت ذره‌ای کوتاه نیامدند که زحمات آنان قابل‌تقدیر است.

فرماندار اقلید به برجام و لزوم هوشیاری مسئولان و مردم اشاره و خاطرنشان کرد: توافق هسته‌ای موفقیتی است برای ما اما اگر با اجرای برجام، کشور به بازار مصرف کالاهای خارجی و وارداتی تبدیل شود اصل شکست است.

کریمی ادامه داد: همان‌گونه که تاکنون با تکیه‌بر توان، استعداد و ظرفیت‌های داخلی به موفقیت‌های فراوان در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی دست یافتیم و با تلاش در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از وابستگی به بیگانگان رها بودیم بعد از اجرای برجام نیز نباید فعالیت در این زمینه‌ها را تعطیل کرده و کشور را به بازار مصرف کالاهای خارجی تبدیل کنیم، ازاین‌رو لازم است دانش‌آموزان به‌طور کامل و واضح از این موضوعات آگاهی یابند تا قدرت خود را همچنان حفظ کرده و در برابر حیله‌های دشمنان مصون بمانیم.

وی به المپیاد درون‌مدرسه‌ای و لزوم پویایی و نشاط در مدارس با هدف شادی دانش‌آموزان اشاره و بیان کرد: پویایی دانش‌آموزان و نسل جوان موجب نشاط و تحرک جامعه و در نهایت عملکرد مثبت و مؤثر و پیشرفت در کشور می‌شود از این‌رو لازم است مسئولان و متصدیان ورزشی در راستای برگزاری این المپیاد به آموزش‌وپرورش کمک کنند.

فرماندار اقلید در پایان سخنان خود بار دیگر بر توجه به جوانان و نوجوانان کشور تأکید کرد و گفت: آموزش‌وپرورش که متصدی اصلی تعلیم و تربیت آینده‌سازان مملکت است به‌تنهایی نمی‌تواند به اهداف متعالی پرورش دانش‌آموزان دست یابد بلکه در این راستا نیاز به تعامل، حمایت و پشتیبانی سایر ادارات دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار