مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 330 شرکت خارجی در خراسان رضوی ثبت شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ 09 November 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی علی رسولیان در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: این تعداد شرکت در حدود 1000 نفر را زیر پوشش داشته و 60 میلیون دلار سرمایه گذاری را شامل می‌شوند.

وی تصریح کرد: بیشترین تعداد این شرکت‌ها مربوط به کشورهای عربی بوده که به دلیل افزایش ثبات در وضعیت اقتصادی کشور و ویژگی‌هایی که مشهد در دیدگاه مسلمانان دارد به سرمایه گذاری در این استان علاقه مند شده‌اند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی افزود: افزایش میزان سرمایه‌گذاری در این استان به طور مستقیم با سفر هیئت‌های خارجی به خراسان رضوی در ارتباط بوده که در چند ماهه اخیر اتفاق افتاده است.

رسولیان با بیان اینکه برخی از شرکت‌های خارجی تمایل زیادی به همکاری در بخش‌های فرودگاهی خراسان رضوی دارند، خاطرنشان کرد: یک هیئت چینی و یک گروه فرانسوی در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند که انجام مذاکرات بعدی با آن‌ها در دست اقدام است.

وی افزود: همچنین در بخش‌هایی مانند انرژی‌های پاک نیز به تفاهمات ضمنی رسیده‌ایم که باید روی آن‌ها بررسی‌های دیگری انجام شود تا نتیجه مطلوبی در این حوزه حاصل شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه هدف اصلی که هیئت‌های خارجی از ورود به ایران دارند پیدا کردن شریک اقتصادی و بررسی وضعیت است، اظهار داشت: در این راستا طبیعی است که فرآیند عقد تفاهم نامه با این شرکت‌ها زمان برده و علاوه بر این بخش خصوصی تمایل زیادی به برجسته کردن و اطلاع رسانی قراردادهای خود ندارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار