رئیس اداره بهزیستی کاشمر گفت: صدا و سیما به خاطر نوع نگاه درآمدزایی که به برنامه‌ها دارد، بعضاً تلاش‌های بسیاری از نهادهای فرهنگی و آموزشی را تلف می‌کند.
کد خبر: ۱۲۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 09 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی علیرضا حق‌جو در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آنچه امروز برای ما نگرانی ایجاد کرده است نحوه آموزش کودکان در خانواده‌هاست، گفت: نوع آموزش کودکان در بعضی از خانواده‌ها خطر جدی است که از نظر فرهنگی و رسانه‌های جمعی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه صدا و سیما مخاطبان بسیاری دارد به همین جهت در ساختن برنامه باید دقت بیشتری داشته باشند، عنوان کرد: بعضی از فیلم‌های خارجی که پخش می‌شود شرایط خوبی را برای بچه‌ها ایجاد نمی‌کند.

حق‌جو افزود: متاسفانه صدا و سیما به خاطر نوع نگاه درآمدزایی که به برنامه‌ها دارد، بعضأ تلاش‌های بسیاری از نهادهای فرهنگی و آموزشی که برای فرهنگ‌سازی در جامعه کشیده‌اند، هدر می‌دهد.

کودک‌آزاری آسیبی اجتماعی

وی در ادامه به وضعیت کودک‌آزاری در شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه کودک‌آزاری یکی از آسیب‌های اجتماعی است که در جامعه وجود دارد.

حق‌جو با بیان اینکه رفع پدیده کودک‌آزاری جز با بسترسازی فرهنگی در خانواده‌ها راه دیگری ندارد، افزود: نیازمند آگاه‌سازی بیشتری در جامعه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر خانواده و نهادهای فرهنگی هرکدام به وظیفه خود به خوبی عمل کنند، مشکلات موجود کاهش خواهد یافت، ادامه داد: بحمدالله با ارتباط مناسبی که به نهادهای قضایی شهرستان داریم و با احکام به موقع و بازدارنده‌ای که صادر می‌شود، وضعیت کودک‌آزاری در شهرستان نگران‌کننده نیست.

حق‌جو با اشاره به اینکه آمار کودک‌آزاری‌ها در شهرستان کمتر از انگشتان دست است اما آماری که ما داریم با واقعیت‌های جامعه فاصله دارد، بیان کرد: قصد ما جدا کردن کودکان از خانواده‌ها نیست؛ فقط می‌خواهیم شرایط رشد و پرورش کودکان در خانواده‌ها به خوبی مهیا شود.

به وضعیت بچه‌های طلاق کمتر توجه شده است

وی در ادامه با بیان اینکه کودک کار به آن مفهومی که گفته می‌شود در شهرستان نداریم و موردی هم اگر بوده برخورد شده است، در خصوص کودکان طلاق عنوان کرد: در جامعه بیشتر به مقوله خود طلاق پرداخته شده که نباید باشد اما به وضعیت بچه‌های طلاق کمتر توجه شده است.

وی با بیان اینکه طلاق واقعیتی است که در جامعه در حال شکل گرفتن است به همین جهت باید در به وجود آوردن شرایط زندگی سالم در خانواده‌ها تلاش کرد، گفت: اگرچه خانواده‌های طلاق تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند اما نیازهای آن‌ها فراتر از آن چیزی است که ما پرداخت می‌کنیم.

حق‌جو با تاکید براینکه باید نوع نگاه به مقوله طلاق تغییر کند، بیان کرد: نباید به طلاق صرفاً نگاه منفی داشته باشیم بلکه باید منطقی‌تر به این جریان نگاه کنیم.

وی گفت: 66 مهد کودک شهری و روستایی با دو هزار 600 کودک در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار