رئیس ورزش و امور جوانان فردوس خبر داد
رئیس اداره ورزش و امور جوانان فردوس از برگزاری نخستین کارگاه آموزش ورزش کبدی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲ 10 November 2015

محمدرضا مهران‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: کبدی همان ورزش زو ایرانی است و اصل و منشا این بازی بومی و محلی نیاز به قدرت و مهارت داشته و کاملاً ساده و کم خرج است و نیازی به محوطه بزرگ و وسایل بازی ندارد.

وی گفت: ورزش کبدی در تمام نقاط ایران معروف و مشهور است و مسابقات کبدی نیز به طور عادی برگزار می‌شود و در این بازی ساده و کم خرج به مهارت، انعطاف‎پذیری، چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرأت نیاز است.

رئیس اداره ورزش و امور جوانان فردوس افزود: هیئت کبدی شهرستان زیر نظر فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران فعالیت خود را از مهرماه سال جاری آغاز کرده است.

برگزاری کارگاه آموزش ورزش کبدی برای نخستین‎بار در فردوس

مهران‌پور تصریح کرد: برای نخستین‌‎بار در سطح دانشگاه‌های خراسان جنوبی یک دوره کارگاه آموزش کبدی با کمک و همکاری اداره ورزش و امور جوانان شهرستان فردوس و دانشگاه پیام نور برای علاقمندان خواهر و برادر برگزار می‌شود.

وی، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را افزایش توان علمی و عملی افراد برای راه‌اندازی هیئت قوی و کشف استعدادهای جوانان و دانش‌آموزان شهرستان فردوس در رشته کبدی عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به پتانسیل بالای ورزشی جوانان و نوجوانان شهرستان فردوس، انتظار می‌رود که در رشته مهیج کبدی نیز شاهد رشد بسیار خوبی باشیم.

رئیس اداره ورزش و امور جوانان فردوس از اعطای گواهی پایان دوره پس از اتمام کارگاه آموزشی به شرکت کنندگان خبر داد و گفت: این کارگاه آموزشی جمعه 22 آبان‌ماه در سالن رزمی مجموعه ورزشی شهید درخشان فردوس به مدت چهار ساعت برگزار و رشته ورزشی کبدی توسط اساتید به ورزشکاران شهرستان فردوس معرفی و آموزش داده می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار