دو خبرنامه تابناک گیلان (26+) ؛
تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که بیست و ششمین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.
کد خبر: ۱۲۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 10 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که بیست و ششمین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.



آخرین مکالمه نافرجام با شهید سیرت نیا

مجتبی بخشی نژاد / تابناک گیلان: باورم نمیشه سید سیرت نیای عزیز شهید شده و دیگه نمی بینمش تا قیامت.

کاش آخرین بار که به یادش افتادم برای احوالپرسی بهش زنگ زدم گوشیش در دسترس می بود کاش.

شهید "سید اسماعیل سیرت نیا" از نیروهای سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در عملیات مستشاری در سوریه به وسیله اصابت ترکش خمپاره به ناحیه پهلو و پشت سرش همچون مادرش حضرت زهرا س به شهادت رسید.

وقتی این نحوه شهادت سید را خواندم یاد این خاطره از مکالمه مان افتادم:

در یکی از جلسات خانگی هیئت سید، به سید گفتم سید الان ایام زیاد تناسب نداره صلوات حضرت زهرا(س) چرا زیارت عاشورا نمی خونیم!؟

سید در جواب با همان آرامش همیشگی و دوست داشتنی به من گفت: در جلسه حضرت زهرا(س) افراد انتخاب و گزینش می شوند و به هرکسی این توفیق را نمی دهند. اما امام حسین (ع) باب الله الواسعه هست.

 عجیب نیست برای من که مانند مادرش شهید شده چون عجیب مادری بود و عاشق مادرش زهرای مرضیه (س) بود.


شهید مدافع حرم





 متن اینستاگرامی نماینده رشت برای یک شهید مدافع حرم

عضو فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی متنی را در صفحه اینستاگرام خود درباره یک شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو فراکسیون دفاع مقدس مجلس و نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود مطلبی درباره شهادت یک شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) قرار داد.

متن کامل مطلب منتشر شده به شرح ذیل است:

در جلسه استانداری یک نفر به من یادداشتی داد و گفت خبر داری سید اسماعیل شهید شده؟ اول سعی کردم ثابت کنم اشتباه است یا کس دیگری است چون دوست نداشتم از بین ما برود.

او عاشق شهدا بود و زمانی که من خادم شهدا بودم مرتب برای برگزاری مراسم شهدا به سازمان می آمد و عاشق شهدا بود و خیلی حرص مراسم شهدا را می خورد اما سعی می کرد همیشه ادب را رعایت کرده و به صورت مرتب پیگیر مسائل شهدا بود اما نمی دانم چرا رفت؟  به نظرم ماندنی نبود. این ها باید بروند؛ یا در ایران، یا عراق و یا سوریه. فقط می توانم بگویم خیلی دوستش داشتم. خیلی باصفا، صادق، مومن، با ادب و با اخلاق بود.

جایش خالی است. از این به بعد دوستانی که یادواره برگزار می کنند ببینند می توانند مثل او دلسوزانه و خالصانه کار کنند؟ بدون هیچ چشمداشتی! سید روحت شاد! تو را به جان آن عمه بزرگواری که در راهش شهید شدی از ما راضی باش.

به گزارش خانه ملت، شهید "سید اسماعیل سیرت نیا" از نیروهای سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در عملیات مستشاری در سوریه به وسیله اصابت ترکش خمپاره به ناحیه پهلو و پشت سرش همچون مادرش حضرت زهرا س به شهادت رسید.





 انگیزه کشی مسئولان ورزشی به روایت ندیمی

تابناک گیلان: عضو فراکسیون ورزش مجلس معتقد است قهرمانان، سرمایه ملی این کشور هستند که مسئولان ورزشی نباید با اهمال در رسیدگی به امورات آنها باعث افت روحیه ورزشکاران شوند که شاهد انصراف آنها از عرصه ورزش به علت بروز یأس و ناامیدی شویم.

ابوذر ندیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر ضرورت اقدامات لازم از سوی مسئولان ورزشی کشور و آماده‌سازی شرایط برای آنها جهت حضور در المپیک ریو گفت: مسئولان ورزشی کشور باید بدانند عدم حضور ورزشکاران در عرصه المپیک به علت نبود رسیدگی‌های لازم و بی‌تو‌جهی به آنها موجب جریحه دار شدن فضای جامعه می شود و انگیزه حضور را از سایر ورزشکاران نیز می گیرد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف در حوزه اقتصاد ورزش کشور عنوان کرد: متأسفانه عدم رسیدگی ها به اقتصاد ورزش کشور باعث شده است بسیاری از ورزش های مدال آور افت کنند.



وی افزود: از طرف دیگر باید شرایط به گونه ای مهیا شود که ورزشکاران به خصوص ورزشکاران زن که شرایط حساس تری دارند با افت روحیه دچار نشده و با قدرت در عرصه جهانی حضور پیدا کنند؛ به ویژه که المپیک 2016 یک اتفاق بین المللی بزرگ است که ظرفیتی برای نمایش قدرت ایران در حوزه ورزش به شمار می رود.

ندیمی ادامه داد: البته یک ورزشکار در صورت گرفتن مدال یا سهمیه المپیک دیگر متعلق به خودش نبوده و به یک سرمایه ملی تبدیل می شود از این رو هم خود فرد ورزشکار و هم مسئولان ورزشی مربوطه باید تلاش کنند این موقعیت حفظ شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم در ادامه به کسب نخستین سهمیه المپیک از سوی یک بانوی ورزشکار معلول اشاره و عنوان کرد: این مهم نشان می دهد استعدادهای ورزشی بالقوه بسیاری در کشور وجود دارد که با اندکی توجه و سرمایه‌گذاری می توان آنها را یافت و پرورش داد.

وی همچنین به اتفاق اخیری که برای دریافت ویزای ورزشکاران زن فوتسالیست به گواتمالا افتاد، اشاره و بیان کرد: مسئولان ورزشی کشور آنقدر در این زمینه اهمال کردند که در نهایت به دلیل جو به وجود آمده شخص رئیس جمهور ناچار شد در این خصوص دستور ویژه صادر کند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون که به برگزاری مسابقات المپیک 2016 نزدیک می شویم، وظیفه دولت، وزارت ورزش، فدراسیون ها و هیئات ورزشی و قهرمانان این است که در جبهه اخذ مدال که به نوبه خود جبهه ایثارگری محسوب می شود، با قدرت وارد شده و حمایت های لازم صورت گیرد تا بتوانیم شاهد درخشش پرچم جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات باشیم.

به گزارش خانه ملت، در حالی که رییس کمیته ملی المپیک اخیرا اعلام کرده است زنان ورزشکاری که سهمیه المپیک ریو را کسب می کنند مورد حمایت ویژه وزارت ورزش و جوانان و این کمیته قرار می گیرند، مربی و همسر بوشهری لیلا رجبی، بانوی مدال‌آور دوومیدانی کشورمان گفته است همسرم با وجودی که سهمیه حضور در المپیک را کسب کرده، از عدم رسیدگی‌ها خیلی ناراحت است و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد در المپیک شرکت نخواهد کرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار