مدیرکل سابق گمرک استان یزد گفت: این مجموعه در چند سال گذشته با رشد و جلب توجه بازرگانان از میان 124گمرک کشور رتبه نهم را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۱۲۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۲ 11 November 2015

به گزارش تابناک یزد،سیداصغر چاوشی زاده در آیین تودیع خود و معارفه مدیرکل جدید گمرک استان یزدبا اشاره به حساسیت فعالیت های این مجموعه افزود: در هشت سال گذشته با روان سازی و رایزنی برای حضور بازگانان یزدی در گمرک استان هم اکنون شاهد آن هستیم که 75 درصد این تاجران ، تشریفات گمرکی خود را در استان انجام می دهند.

وی اظهار کرد : در ابتدای حضور در سال 87 ارزش صادرات این مرکز 217میلیون دلار و وزن آن 350تن بوده است و در حال 93 این مقدار در ارزش به 539میلیون دلار و در وزن به 1490تن رسیده است.
مدیرکل سابق گمرک استان اضافه کرد: در هفت ماه سال جاری نیز ارزش صادرات استان با هفت درصد رشد به 325میلیون دلار و وزن آن نیز با 16درصد رشد به 936هزار تن همراه شده این در حالی است که در کشور کاهش داشته ایم.
چاوشی زاده ادامه داد: در این مدت واردات نیز در گمرک استان رشد خوبی داشته به گونه ای که در سال 87 این مقدار 850میلیون دلار بوده و درپایان سال 93 به چهار هزار میلیارد ریال رسیده است
وی با اشاره به تلاش این مجموعه در بخش کاهش هزینه های گمرکی تولید کنندگان خاطرنشان کرد : در گمرک استان درآمدها بسیار پایین بود که خوشبختانه با تفویض اختیارات درآمد این مرکز که در ابتدای ورود من 65میلیارد ریال بود در پایان سال گذشته به 610میلیارد ریال رسید .
چاوشی زاده به تجهیز گمرک یزد به سیستم جامع امور گمرکی و سامانه اظهار نامه از راه دور اضافه کرد: در حال حاضر همه فعالیت های این مرکز تحت این سیستم انجام می شود و اسناد کاغذی و پرونده های فیزیکی نداریم و روزانه 100تا 150اظهارنامه صادراتی در این استان داریم و از این حیث جزء استانهای برتر کشور هستیم.
در ادامه حسن یاسری مدیرکل جدید گمرک استان یزد نکاتی را بیان کرد.
در این مراسم که با حضور عسگری معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران ،میرمحمدی استاندار یزد ،عزالدینی معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری یزد ، دشتی مدیرکل امور اقتصادی استانداری یزد و نمایندگان شرکتها و کارخانه های خصوصی استان برگزار شد از زحمات هشت ساله سید اصغر چاووشی زاده قدردانی و حسن یاسری به عنوان مدیرکل جدید گمرک استان یزد معرفی شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار