درخطبه های نماز جمعه امروز ایلام
امام جمعه ایلام گفت :از اظهار نظرهای برخی افراد مسئول، که با اینگونه اظهار نظرهای ناپخته و غیر مسئولانه خود هم موجب رنجش مردم مهمان نواز استان ایلام بویژه مردم مهران شده اندمتاسفم
کد خبر: ۱۲۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶ 13 November 2015
به گزارش تابناک ایلام ، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام گفت: بر اثر سیل دو هفته پیش خسارت های زیادی به زیر ساخت های شهری و منازل مردم وارد شد که هیات دولت در نشست این هفته خود اعتبار مناسبی برای جبران این خسارت ها به استان ایلام اختصاص داد.
وی ادامه داد: این اقدام دولت قابل تقدیر است و بدون شک بخشی از مشکلات و خسارت های سیل زدگان را جبران می کند و موجب کاهش مشکلات حوزه های زیرساختی ایلام در آینده نزدیک می شود.
لطفط در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن اربعین سید و سالار شهیدان از اظهار نظر اخیر برخی مقامات مسئول که مرز مهران را برای تردد به عتبات عالیات در این ایام مناسب ندانستند، انتقاد کرد و گفت: امکانات لازم برای سهولت تردد زوار در مرز مهران اندیشیده شده و این مرز آمادگی مطلوبی برای تردد زوار دارد.
امام جمعه ایلام تاکید کرد: سال گذشته با وجود نبود زیر ساخت ها و وجود بسیاری از محدودیت ها مردم و مسئولان این استان از هزاران زائر اربعین به نحو مطلوب پذیرایی کردند و برگ دیگری بر دفتر افتخارات ایلام در انقلاب اسلامی اضافه شد.
وی یادآور شد: متاسفم برخی افراد مسئول با اینگونه اظهار نظرهای ناپخته و غیر مسئولانه خود هم موجب رنجش مردم مهمان نواز استان ایلام بویژه مردم مهران شده و هم با این سخنان در واقع به مردم شریف و شهید پرور و مقاوم این استان که همیشه در پذیرایی از زوار سنگ تمام گذاشتند، توهین کردند.
لطفی اظهار کرد: مردم شریف ایلام و مهران امسال همچون سال گذشته به بهترین نحو ممکن از زوار سید و سالار شهیدان استقبال می کنند و حماسه ای دیگر خلق کرده و در این زمینه از تمامی امکانات شان برای جلب رضایت زائران استفاده خواهند کرد.
امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به مساله برجام و هوشیاری رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مقامات آمریکایی پس از توافق هسته ای و اجرای برجام امید فراوان داشتند تا نقشه ها و رویای 37 ساله شان که همان نفوذ در مراکز فرهنگی و تصمیم گیری حوزه سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی ایران بود را به واقعیت تبدیل کنند.
وی با بیان اینکه آمریکا برجام را عاملی مهم برای مهار استراتژیک ایران و تغییر معادله قدرت در داخل ایران و کاستن از نفوذ منطقه ای فزاینده آن قلمداد کرده است، افزود: برخی جریان های سیاسی و فرهنگی داخل کشور نیز همسو با دشمن برجام را فرصت طلایی برای عملیاتی کردن برنامه های شوم خود می دانند.
لطفی گفت: اکنون یک جریان غرب گرا که طرفدار روابط ذلت بار با آمریکاست درصدد تحقق این تفکر خائنانه است ولی موضع گیری رهبری و هشدارهای مکرر معظم له برنامه های شوم آنها را خنثی و برنامه تفاهم شده میان برخی طرف ها در مرحله بعد از برجام را منتفی اعلام کردند.
وی همچنین تمدید تحریم های علیه ایران از سوی آمریکا را بیانگر غیر قابل اعتماد بودن رژیم آمریکا بعد از توافق هسته ای و اجرای برجام دانست و از مسئولان کشور خواست در مقابل عهد شکنی مقامات آمریکایی قاطعانه عمل کنند.
امام جمعه ایلام با اشاره به آشوب های منطقه خاورمیانه هم اظهار کرد: امروز ایران اسلامی نه تنها امن و با ثبات است بلکه وجود امنیت نسبی در کشورهای بحران زده سوریه، عراق، لبنان و افغانستان مرهون امنیت مثال زدنی جمهوری اسلامی بعنوان همسایه قدرتمند آنها است چون ایران در دور کردن عوامل اصلی ناامنی از مرزهای خود موفق عمل کرده و کارنامه درخشانی دارد.
وی همچنین به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی 24 آبان اشاره کرد و گفت: پیشرفت جامعه در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در گرو مطالعه و کتابخوانی است و این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود.
خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه متاسفانه میزان مطالعه و کتابخوانی در کشور و به تبع در این استان پایین است، افزود: فرهنگ مطالعه باید در دوران کودکی در خانواده ها احیا و سپس مدارس در این زمینه نقش مهم خود را ایفا کنند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام همچنین به مساله بدحجابی در جامعه نیز اشاره کرد و یادآور شد: برخورد با این پدیده توسط نیروهای امنیتی و انتظامی در جامعه ضروری است.
وی تاکید کرد: دختران و زنان جامعه نیز باید در این زمینه با متولیان همکاری کنند چون عدم پیشگیری از آن در آینده به چالشی بزرگ اخلاقی و امنیتی در جامعه تبدیل خواهد شد.
وی همچنین به 19 آبان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه اشاره و اضافه کرد: مهم ترین عامل در موفقیت یک کشور توسعه علم و دانش است و امروز ایران اسلامی در قله افتخار در عرصه های مختلف بویژه علم و دانش قرار دارد.
امام جمعه ایلام گفت: علیرغم فشارهای دشمنان برای عقب ماندگی ایران و محرومیت از دانش هسته ای، کاروان علمی کشور موفق و رو به جلو در حال پیشرفت است و با هوشیاری رهبر معظم انقلاب دشمنان در این حوزه نیز در تحقق اهدافشان ناکام مانده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار