مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه با شعارفرهنگ کتابخوانی تقویت نمی شود، گفت: فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه باید گسترش یابد.
کد خبر: ۱۲۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸ 14 November 2015

به گزارش تابناک یزد،علی غیاثی‌ندوشن، در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی استان یزد با اشاره به برنامه‌هایی که قرار است در هفته کتاب و کتابخوانی در یزد برگزار شود، افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب با حضور ناشران برتر کشوری از مهم‌ترین برنامه های این اداره کل  در هفته کتاب است.

وی ادامه داد: اهدای کتاب توسط دانش‌آموزان، تجلیل از خادمان و نویسندگان کتاب، برگزاری جلسات نقد کتاب، برگزاری شب شعر و موسیقی یار مهربان و برگزاری جمعه بازار کتاب از دیگر برنامه‌های ارشاد در هفته کتاب و کتابخوانی است.
غیاثی‌ندوشن بیان کرد:نمایشگاه کتاب در تمامی شهرستانهای استان، راه‌اندازی گنجینه اهل قلم ویژه نویسندگان و مولفان یزدی، اجرای تئاتر خیابانی، توزیع کتاب در مدارس محروم با همکاری آموزش و پرورش استان، ایجاد المان‌های شهری با موضوع کتاب با همکاری شهرداری یزد و کتاب درمانی با همکاری کانون اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان یزد از دیگر برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات خوبی برای استان یزد در حوزه کتاب و کتابخوانی انجام شده است، افزود: طرح‌هایی را تدوین کرده‌ایم که یزد به عنوان شهر پایتخت دوستدار کتاب در کشور معرفی شود.
وی درعین حال اظهار داشت:شهر یزد سال گذشته جزء 5شهر برگزیده در مبحث پایتخت کتاب مورد تقدیر قرار گرفت.
غیاثی ندوشن ادامه داد: در حوزه روستاها نیز با اقدامات خوبی که صورت گرفت به طوریکه روستای ابراهیم‌آباد رستاق در شهرستان اشکذر به عنوان روستای برتر در حوزه کتاب و کتابخوانی دست یافت.
 وی افزود: امسال نیز طرح‌های مشارکتی خوبی برای ایجاد انگیزه در بین جوانان و اقشار مختلف جامعه برای خواندن کتاب به ویژه در مناطق و مدارس محروم استان داریم.
لازم به ذکر است،از 24 تا 30 آبان‌ماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی تعیین و نامگذاری شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار