نشست نقد کتاب های «تاریخ فلسفه راتلج جلد4» ترجمه دکتر مصطفی شهرآیینی و «پایان تاریخ در نظر فلاسفه مدرن و پست‌مدرن»تالیف دکتر علی مرادخانی در دو جلسه جداگانه در دانشگاه تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 14 November 2015
به گزارش  تابناک تبریز، رییس دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه تبریز در این نشست، گروه فلسفه دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه تبریز را یکی از گروه های بسیار فعال و موفق خواند و گفت: نقد به عنوان یکی از راهکارهای پیشرفت بوده و برگزاری چنین نشست هایی به تعالی علمی و پژوهشی کمک شایانی می کند.
دکتر محمد مهدی پور افزود: ما برای پیشرفت علمی نیازمند برگزاری چنین نشست هایی هستیم و دیگر گروه ها نیز باید به تاسی از گروه فلسفه دانشگاه به این مقوله بهای بیشتری بدهند و نقدهای انجام گرفته بایستی در قالب مجموعه های ارزشمند در اختیار مخاطبان قرار گیرد.
دکتر سیدمصطفی شهرآیینی، دبیر برگزاری این نشست ها نیز نقد را جدا کردن سره از ناسره و بیان نقاط قوت و قدرت یک اثر در کنار نقاط ضعف آن خواند و گفت: از مهم ترین آثار برگزاری چنین نشست هایی می توان به مقابله با تهاجم فرهنگی اشاره کرد؛ چرا که با مطالعه و شناخت آثار غربی است که می توان در باره آن اثر علم پیدا کرد و در مقابل هجمه های آن به مقابله پرداخت.
بر پایه همین گزارش در جلسه صبح، کتاب «پایان تاریخ در نظر فلاسفه مدرن و پست‌مدرن» با حضور دکتر علی مرادخانی استاد دانشگاه آزاد تهران شمال به عنوان مولف و دکتر  محمود صوفیانی و دکتر محمد اصغری از اساتید گروه فلسفه دانشگاه تبریز به عنوان منتقد، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
همچنین در جلسه بعد از ظهر، کتاب «تاریخ فلسفه راتلج جلد4» با حضور دکتر سیدمصطفی شهرآیینی، مدیر گروه فلسفه دانشگاه تبریز به عنوان مترجم و دکتر یوسف نوظهور عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران و استاد سابق دانشگاه تبریز و دکتر عبدالرزاق حسامی فر، استاد دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین و دکتر مجید صدر مجلس عضو هیات علمی گروه فلسفه دانشگاه تبریز به عنوان داوران این کتاب، نقد و بررسی شد.
بر پایه همین گزارش، کتاب تاریخ فلسفه راتلج جلد4، توسط انتشارات حکمت با همکاری موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه در قطع وزیری و در 650 صفحه و کتاب پایان تاریخ در نظر فلاسفه مدرن و پست‌مدرن در قطع رقعی، توسط انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی در 232 صفحه به چاپ رسیده است.
این نشست ها با حضور ده تن از اساتید فلسفه دانشگاه های اصفهان، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه تبریز در تالار خاقانی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه تبریز برگزار شد.
اضافه می نماید: این نشست توسط گروه فلسفه دانشگاه تبریز و  شورای بررسی متون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ترتیب یافت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار