امام جمعه نجف‌آباد گفت: امام خمینی (ره) در نوآوری مسائل روز، زمان‌شناس بوده و فقه شیعی را چنان معنی کردند که اسلام، قرآن و عزت جامعه اسلامی و مبارزه با ستمگران زنده شد.
کد خبر: ۱۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴ 11 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از فارس حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی ظهر امروز هم‌زمان با سفر حجت‌الاسلام سید علی خمینی به نجف‌آباد در بین طلاب حوزه علمیه نجف‌آباد اظهار کرد: مردم نجف‌آباد مفتخر هستند که قبل و بعد از انقلاب اسلامی مرید و مقلد امام خمینی (ره) بوده‌اند.

وی ادامه داد: مردم این دیار در تمام صحنه‌های انقلاب و جنگ تحمیلی گوش به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی داده و نجف‌آباد به عنوان شهر علم و ایثار لقب گرفته است.

امام جمعه نجف‌آباد بیان کرد: این شهر توسط شیخ بهایی عارف بزرگ تاسیس شد، هم‌اکنون در این شهر عالمان بزرگ زندگی می‌کنند که در حوزه علمیه نجف‌آباد تدریس کرده‌اند.

وی افزود: مردم این شهر دینداری، استقامت و انقلابی بودن را از عارفان بهره گرفته و شهدا، جانبازان و آزادگان از همین مکتب بهره برده و یاد و نام امام خمینی (ره) را در همه عالم طنین‌انداز کرده‌اند.

حسناتی در مورد وقوع انقلاب اسلامی تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی با قیام خود سرنوشت مردم را مشخص کردند و اگر این انقلاب مبعوث نمی‌شد، حریت، قرآن و آزادی سرنوشت مشخصی نداشت.

وی در ادامه عنوان کرد: دیار ما از مکتب علمی، دینی و سیاسی بهره برده و از چشمه زلال انقلاب برای مردم و آیندگان استفاده کرده است.

امام جمعه نجف‌آباد با اشاره به صبر و بزرگواری امام خمینی (ره) که موجب حیرت کشورها شده بود، گفت: ایشان در مقاومت، صبر و بزرگواری آن چنان عمل کردند که موجب حیرت کشورهای غرب و شرق شد.

وی در ادامه بیان کرد: امام (ره) در نوآوری مسائل روز، زمان‌شناس بوده و فقه شیعی را چنان معنی کردند که اسلام، قرآن و عزت جامعه اسلامی و مبارزه با ستمگران زنده شد.

حسناتی در مورد حوزه‌های علمیه نجف‌آباد تصریح کرد: طلاب و روحانیان این حوزه با درس خواندن، تدریس و تهذیب، راه امام خمینی (ره) را ادامه داده و از انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن به خوبی دفاع خواهند کرد.

وی افزود: شهید حجت‌الاسلام محمد منتظری و دیگر عزیزان از حوزه علمیه نجف‌آباد در مکتب امام خمینی (ره) قرار گرفتند؛ طلاب در کمال وحدت و دیانت اهداف بنیانگذار انقلاب را عملی کرده و با بحث مفید به مسائل سیاسی روز آگاه باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :