دولت تسهیلات بیشتری برای اجرای آبیاری تحت فشار در اسدآباد اختصاص دهد
کد خبر: ۱۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱ 14 March 2015

 دولت تسهیلات بیشتری برای اجرای آبیاری تحت فشار در اسدآباد اختصاص دهد

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه کشاورزان شهرستان در بدترین شرایط زندگی می‌کنند، گفت: با وجودی که اسدآباد در اجرای آبیاری تحت فشار رتبه اول را دارد اما هنوز دولت در پرداخت تسهیلات در این بخش به اسدآباد عقب است.

به گزارش فارس؛ بهروز نعمتی در همایش راهکارهای مقابله با بحران آب و ایجاد کشاورزی پایدار شهرستان اسدآباد، با اشاره به کسب رتبه اول اسدآباد در اجرای آبیاری تحت فشار، اظهار کرد: کسب این رتبه تنها به همت کشاورزان بوده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان شهرستان در بدترین شرایط ممکن زندگی می‌کنند، افزود: با وجودی که این شهرستان در اجرای آبیاری تحت فشار رتبه اول را دارد اما هنوز دولت در این زمینه در این شهرستان عقب است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با تأکید بر اینکه کشاورزان شهرستان اسدآباد آمادگی لازم برای اجرای بیشتر آبیاری تحت فشار را دارند، گفت: کشاورزان برای اجرای این‌گونه طرح‌ها انگیزه کافی ندارند و دولت باید با پرداخت تسهیلات به آنان کمک کند.

وی با بیان اینکه استان همدان با وجود خشکسالی‌های بسیار به عنوان یک استان موفق در زمینه کشاورزی است، خاطرنشان کرد: باید بیش از پیش به امور بخش کشاورزی در استان توجه شود.

نعمتی با تأکید بر برگزاری انتخابات انجمن نخبگان کشاورزی در استان، گفت: باید با اعتماد به کشاورزان بگذاریم که خود آنان نخبگان را انتخاب کنند.

وی به تخریب بیش از 680 حلقه چاه در شهرستان اسدآباد اشاره کرد و گفت: متأسفانه این چاه‌ها بدون بیمه هستند و دولت باید در زمینه بیمه چاه‌ها گام مثبتی بردارد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با انتقاد از عدم همکاری بانک کشاورزی با کشاورزان در پرداخت تسهیلات و همچنین بحث ضمانت‌ها، گفت: در جلسه‌ای استاندار همدان اعلام کرد که مشکلات مردم با بانک‌ها حل شده و این در حالی است که وقتی کشاورزی به بانک مراجعه می‌کند، با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کشاورزان شهرستان دیگر توان حرکت و همچنین انگیزه‌ای برای فعالیت کشاورزی ندارند، افزود: اگر می‌خواهیم در بخش تولید محصولات کشاورزی موفق باشیم، باید با بوسه بر دستان کشاورزان، مشکلات آنان را حل کنیم.

نعمتی با انتقاد از دولت در خصوص عدم پرداخت بدهی چغندرکاران شهرستان اسدآباد، گفت: فصل کشت جدید برای سال آینده آغاز شده اما متأسفانه هنوز کشاورزان و چغندرکاران این شهرستان هزینه تولید محصولات خود را دریافت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته شهرستان اسدآباد در زمینه توزیع بذر چغندرقند خوب عمل کرده، گفت: می‌طلبد امسال نیز توزیع بذر چغندرقند از اسفندماه آغاز شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار