رئیس کمیسیون خدمات شهری،حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب در حوزه مدیریت بحران، باید این مقوله به مطالبه عمومی تبدیل شود.
کد خبر: ۱۳۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳ 22 November 2015

رئیس کمیسیون خدمات شهری،حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب در حوزه مدیریت بحران، باید این مقوله به مطالبه عمومی تبدیل شود.

به گزارش فارس ازهمدان، کامران گردان درکمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مدیریت بحران باید به دغدغه مسئولان تبدیل شود، اظهار کرد: این مسئله باید به مطالبه مردمی تبدیل شود تا زمین و زیرساخت‌های اجرای طرح‌های متنوع آن فراهم شود.

وی افزود: از آنجا که مدیریت بحران مقوله‌ ای مهم و خطیر است و نیازی به تأمین زیرساخت‌های لازم دارد، باید تشکیلاتی تخصصی ایجاد شود تا در برابر اتفاقاتی که در شهر رخ می‌دهد طرح‌های مناسب توسعه شهری را موجب شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: حوزه حاکمیتی باید بتواند زیر عنوان مدیریت واحد شهری فعالیت‌های بین بخشی که در حوزه قانون نیز دیده شده و وظیفه ذاتی سازمان‌ها و نهادها است، را انجام دهد.

وی با بیان اینکه ما باید در شهر همدان که از جمله مناطق حادثه‌خیز است، به اقدامات قبل از بحران توجه ویژه‌ای داشته باشیم، گفت: نباید بعد از وقوع بحران به چاره‌اندیشی پرداخت زیرا بی‌توجهی به مدیریت قبل از بحران منجر به افزایش خسارات مالی و جانی می‌شود.

گردان با تأکید بر اینکه در حوزه مدیریت بحران باید به سمت توسعه پایدار حرکت شود، خواستار توجه به این امر شد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای نصب و راه‌‍‌اندازی وسایل بازی در پارک باید استانداردهای لازم در نظر گرفته شود تا مشکلی برای کودکان رخ ندهد، گفت: باید هر ساله نیز استانداردهای لازم از اداره کل استاندارد استان اخذ شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان با بیان اینکه چون در حال حاضر مدیریت واحد شهری نداریم، شهردار نمی‌تواند از سایر دستگاه‌ها مطالبه‌ای داشته باشد، گفت: از همین رو باید جلسات مشترکی با مدیریت بحران استان برگزار کرد، تدارکات لازم را اندیشید و هشدارهای لازم را داد.

سیلاب همدان را تهدید می‌کند

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری همدان نیز با بیان اینکه فرماندهی سانحه در هنگام بروز بحران با فرماندار است، اظهار کرد: در شهرداری نیز ستادی با کارگروه‌هایی تشکیل شده تا به مدیریت بحران بپردازد.

بیتا روحی افزود: تلاش کردیم با بخش خصوصی تفاهمنامه‌هایی منعقد شود که در هنگام بروز حادثه وسایل لازم مورد نیاز شهرداری به منظور مقابله با بحران، در اختیار مسئولان قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در همدان مشکل جدی در حوزه زلزله وجود ندارد، تصریح کرد: بیشتر نگرانی ما در حوزه سیلاب‌هاست زیرا رودخانه‌های موجود ظرفیت تحمل سیلاب‌های حجیم را ندارند.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری همدان با تأکید بر اینکه وسایل لازم برای مدیریت سیلاب را در اختیار نداریم، ادامه داد: سه رودخانه خطرناک در همدان داریم، مانند رودخانه منطقه دیوین که چندان توجهی به خطر سیلاب آن نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه وقوع سیلاب 50 ساله در شهر مشکلاتی ایجاد کرده و خطرآفرین است، خاطرنشان کرد: بنا داریم با برگزاری یک دوره آموزشی برای مدیران با حضور کارشناسان، تشریح اهمیت مدیریت سیلاب‌ها قبل از وقوع بحران را منعکس کنیم.

روحی با تأکید بر اینکه رودخانه‌های خضر و دیوین نمی‌توانند سیلاب‌های احتمالی را تحمل کنند، گفت: برای پیشگیری از وقوع این اتفاقات بزرگ ایجاد سیل برگردان‌های غربی را پیش‌بینی کردیم.

وی با بیان اینکه برنامه پنج ساله مدیریت بحران را تدوین می‌کنیم، اظهار کرد: هر فصل از رودخانه‌های شهر گزارش تهیه شده و به نواحی ارسال می‌شود تا اقدامات لازم را انجام دهند.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری همدان با بیان اینکه اماکن و مناطق مسکونی بالای 25 نفر شناسایی و مدیر ساختمان به عنوان مدیر بحران، آموزش داده می‌شوند، افزود: این افراد آموزش می‌بینند تا در مواقع بروز بحران‌ها اقدامات لازم چون تخلیه اضطراری را انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه برای هشتم آذرماه یک طرح پایش شهری در نظر گرفته شده و مانوری با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور»، برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مناطقی که در زمان بروز حادثه و بحران باید تخلیه شوند، مشخص شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار