معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: ساماندهی موزه و منزل شهید مطهری در اولویت قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 22 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی محمد رکنی در بازدید از موزه شهید مطهری اظهار داشت: این طرح را جزء پروژه های مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 قرار خواهیم داد تا بعنوان یک اثر شاخص فرهنگی –مذهبی در جوار کلانشهر مشهد مقدس به غنای فرهنگی آن کمک کند.

وی با بیان اینکه جایگاه و شخصیت شهید بزگوار علامه مرتضی مطهری برای همگان آشکار و مشخص است افزود: توسعه موزه و منزل شهید مطهری در شهرستان فریمان با جدیت از سوی این اداره کل دنبال می‌شود.

رکنی خاطرنشان کرد: منزل تاریخی شهید مطهری یکی از آثار تاریخی و فرهنگی در شهرستان فریمان است که مورد استقبال گردشگران و مسافران واقع شده و همه سالانه تعداد زیادی از گردشگران از این منزل تاریخی بازدید می‌کنند.

مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان فریمان نیز در این بازدید گفت: خوشبختانه با احداث دیوار سنتی در دور اراضی تملک شده حریم منزل مطهری و حذف دیوارهای الحاقی که در سال‌های دهه 60 دور خانه استاد مطهری کشیده شده بود هم اکنون مساحت این خانه قدیمی از 350 متر مربع به قریب 2000 متر مربع گسترش یافه است.

حسن گیاهی افزود: با این اقدام علاوه بر برداشتن یک گام دیگر در توسعه منزل شهید مطهری، با آزاد سازی فضای اطراف آن، نمای زیبایی به خانه موزه استاد داده شد.

وی افزود: با توسعه و تکمیل منزل شهید مطهری این اثر فاخر فرهنگی – تاریخی به پایگاهی جهت نمایش مطلوب آثار استاد و خانه باغ قدیمی که یادآور خاطرات شهید مطهری در فریمان است تبدیل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار