معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس از احیای بازار مسگرها در بازار وکیل شیراز خبر داد و گفت: کلاسهای آموزشی مسگری با حضور اساتید پیشکسوت در معاونت صنایع دستی از ابتدای آذر ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷ 23 November 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:زهرا الحمدی از اجرای برنامه مستندنگاری احیا صنایع دستی  استان فارس خبر داد و اظهار داشت: احیای صنایع دستی با کاربری جدید و وضعیتی مناسب در دستور کار اداره میراث فرهنگی قرار گرفته و احیای بازار مسگرهای شیراز در اولویت صنایع دستی استان فارس است.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی مسگری با حضور اساتید پیشکسوت در معاونت صنایع دستی از ابتدای آذر ماه خبر داد و گفت: این کلاسها در دو سطح مقدماتی و پیشرفته و در رده‌های سنی پانزده سال به بالا برگزار می‌شود.

الحمدی افزود: با توافق با دستگاه‌های خصوصی در آینده کلاسهای آموزشی مسگری، باکیفیتی بالاتر از گذشته در این مراکز برگزار می‌شود که نقش مهمی در احیا هنر مسگری در استان فارس و به ویژه شهر شیراز دارد.

وی احیای کامل این صنعت ارزشمند را منوط به تعامل با سایر دستگاه‌ها دانست و همکاری شهرداری و اداره اصناف را در احیای بازار مسگرها ضروری خواند.

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی استان فارس تغییر برخی سلائق، کاربرد صنایع و ماشینی شدن و وضعیت درآمدزایی برخی صنایع دستی را از مهمترین دلایل کاهش رونق این هنرهای اصیل برشمرد و از عدم انگیزه کافی جوانان برای احیا و ادامه حرفه پدرانشان ابراز تاسف کرد.

الحمدی ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح آموزش و سایر برنامه‌های معاونت صنایع دستی این صنایع رونق دوباره بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار