مدیرکل گمرکات استان ایلام؛
بدنبال درخواست طرف عراقی فعالیت تجاری در این مرز بطور موقت متوقف شده است.
کد خبر: ۱۳۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 23 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل گمرکات استان ایلام از بسته شدن مرز مهران به روی کامیون های حامل کالاهای صادرانی و تجاری خبر داد و گفت: بدنبال درخواست طرف عراقی فعالیت تجاری در این مرز بطور موقت متوقف شده است.
خلیل حیدری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تصمیم بدلیل تردد زائران برای شرکت در آیین اربعین حسینی و بمنظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در مرز و در راستای افزایش خدمات رسانی و ممانعت از سرگردانی زائران اتخاذ شده است.
وی با بیان اینکه تردد کامیون های تجاری از امروز 2 آذر تا اطلاع ثانوی در این مرز ممنوع است، افزود: صادرات کالا و فعالیت های تجاری تا اطلاع ثانونی از مرز مهران صورت نمی گیرد و تنها زائران می توانند از این مرز خارج تردد کنند.
مدیر کل گمرکات استان ایلام پیش بینی کرد مرز مهران برای فعالیت های تجاری، پنج روز بعد از آیین اربعین و بازگشت کامل زائران به کشور از سر گرفته شود.
مرز بین المللی مهران مرز کانون اصلی تردد زائر و صادرات کالا ایرانی به کشور عراق است، شمار زیادی از زائران اربعین حسینی برای شرکت در آیین های ویژه این روز از طریق این مرز به عراق عزیمت می کنند.
سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد کردند پیش بینی می شود امسال این میزان تا دو میلیون زائر افزایش یابد./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار