رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از برپایی سالانه 70 بیمارستان ثابت و سیار در سطح کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶ 23 November 2015

به گزارش تابناک یزد،محمد رئیس‌زاده  در آیین آغاز به کار سومین بیمارستان صحرایی شهدای جامعه پزشکی یزد، اظهار داشت: بیمارستان‌های صحرایی با هدف تقویت و تمرین کار تیمی و همکاری بین نهادهای مختلف برای آمادگی در زمان‌های بحران برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی به مردم نیز جزیی از اهداف این بیمارستان‌هاست ادامه داد: معمولا این نوع بیمارستان‌ها در مناطق محروم و مناطق مرزی و صعب‌العبور و بر حسب نیاز هر منطقه برپا می‌شود که تجربیات موفق و ارزنده‌ای را برای بسیج جامعه پزشکی به ارمغان آورده است.

این مقام مسئول برپایی بیمارستان‌های صحرایی را مانور ایثار و از خود گذشتگی خواند و عنوان کرد: پس از گذشت 3 سال یزد تجربه خوب و موفقی به دست آورده است، امسال در ردیف موفق‌ترین بیمارستان‌های صحرایی در سطح کشور معرفی و تقدیر شد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه یزد به عنوان یک استان موفق از الگوهای بسیج جامعه پزشکی به شمار می‌آید که در این راستا تمام توان و قوای خود را در قالب بیمارستان‌های صحرایی برای نشان دادن روحیه ایثار و از خودگذشتگی به نمایش گذاشته است.

رئیس‌زاده با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: در سالی که به نام همدلی و همزبانی مزین شده است استان یزد الگوی سایر استان‌ها در تحقق این نام خود را نشان داده و جا دارد تا همه ما از این رویه بهره ببریم.

وی در ادامه پیرامون شکرگزاری از نعمت‌های خداوندی از جمله سلامت و امنیت عنوان کرد: بسیج جامعه پزشکی با نعمت سلامتی سر و کار دارد که امنیت نیز به آن گره خورده که در کشور ما به مدد بزرگ ‌مردان و دلاوران بسیجی این دو نعمت فراهم است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه نعمت امنیت و سلامت در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل شده و ما می‌توانیم در سایه این نظام به بسیاری از موارد مرتبط با این حوزه دست پیدا کنیم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی افزود: امنیتی که اکنون در قلب اروپا از بین رفته و مردم آن با اضطراب و تشویش روز و شب را می‌گذرانند، در کشور ما به خوبی دیده می‌شود و بر ما لازم است که شکرگزار آن باشیم.

وی در ادامه با اشاره به تامین امنیت فراتر از مرزهای کشور تصریح کرد: طی این سال‌هایی که بزرگانی چون شهید همدانی در جبهه مقاومت برای تامین امنیت حضور داشتند بسیج جامعه پزشکی نیز با اعزام 500 تیم تخصصی نسبت به تامین سلامت ارائه خدمات پزشکی اعزام کرده است.

این فعال بسیجی ادامه داد: اکنون نیز در قلب جنگ و جبهه مقاومت تیم‌های فوق‌تخصصی بسیج جامعه پزشکی حضور دارند و خدمت رسانی می‌کنند که نشان از پررنگ شدن روحیه ایثار و از خود گذشتگی و شهادت در بین آحاد مردم دارد.

رئیس‌زاده با بیان اینکه درخواست‌های زیادی برای اعزام به جبهه مقاومت از سوی پزشکان و دانشجویان مطرح است گفت: در طول این چند سال حجم درخواست‌ها به قدری بالا است که ما توان پاسخگویی به همه آن را نداریم و گاه شرمنده دوستان داوطلب می‌شویم.

وی با بیان اینکه اعزام تیم‌های پزشکی به جبهه‌های مقاومت خللی در خدمت‌رسانی به مردم کشور وارد نکرده است گفت: برای ما افتخار است که بدون کاهش خدمت در کشور و وارد آمدن فشار بر مردم در حوزه سلامت و خدمات پزشکی توانستیم در نقطه دیگری در منطقه خدمت مستمر و موثری داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور خواستار ارائه بیشتر و بهتر خدمات از سوی این نهاد شد و با الگو قرار دادن استان یزد در همدلی و همراهی نهادها با یکدیگر گفت: اینکه در سیاسی‌ترین استان کشور وفاق و همدلی با این قدرت نمایان است جای قدردانی و شکرگزاری دارد و امید است استان‌های دیگر نیز اینگونه همراه و همدل باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار