آیت‌الله علوی‌گرگانی:
یکی از مراجع تقلید گفت: در زمینه دیرکردها سخت‌گیری نکنید زیرا مردم بیچاره می‌شوند، اینکه اسلام دیرکرد را حرام کرده زیرا نمی‌خواهد مردم به فلاکت گرفتار شوند و این بر خلاف هدف اصلی بانک است.
کد خبر: ۱۳۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 24 November 2015
به گزارش تابناک قم آیت‌الله سید محمد علوی‌گرگانی در دیدار با مدیرعامل بانک ملت با اشاره به اهمیت دیدار با علما و بزرگان اظهار کرد: هر اندازه فعالیت‌ها با علما در میان گذاشته شود، سبب انتخاب بهترین راه و روش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) در سخنی فرمودند اصلاح امت از طریق دو دسته امرا و علما است، بنابراین این دو گروه در قالب بزرگان و مسئولان حکومتی و دینی باید با هم در ارتباط باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه این دیدارها و رفت‌ و آمدها دارای فایده است و از سویی دشمن را ناامید می‌کند، گفت: هر اندازه ارتباط ما نزدیک‌تر شود نقشه‌های دشمن نقش بر آب می‌شود، اگر دشمن مشاهده کند، مسئولان مملکت از علما جدا شدند و علما از آنها جدا شدند، فرصتی برای نفوذ پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: علم، قدرت و سرمایه در بین افراد وجود دارد، صلاح جامعه در اختلاف طبقات است تا انسان‌ها به یکدیگر کمک کنند و جامعه را پیش ببرند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه خداوند سرمایه‌های کشور را به دست شما داده است، گفت: با این سرمایه مملکت کامل و تمام عیار از نظر عمرانی، زندگی، معیشت، اجتماعی و فرهنگی احداث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل بانک تسهیل برای بندگان خدا بوده است، بنابراین به مسئولان بانک تذکر داده می‌شود سعی کنید از مواردی که برای مردم گرفتاری به وجود می‌آورد کم کنید و هدف اصلی را پیگیری کنید و کاری کنید مردم به بیچارگی گرفتار نشوند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در زمینه دیرکردها سخت‌گیری نکنید زیرا مردم بیچاره می‌شوند، اینکه اسلام دیرکرد را حرام کرده زیرا نمی‌خواهد مردم به فلاکت گرفتار شوند و این بر خلاف هدف اصلی بانک است.

وی یادآور شد: در بخش‌هایی که افراد از حساب خوب و مناسبی برخوردار هستند، در صورت مواجهه با سختی و مشقت، اعتباراتی به آنها داده شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار