آیین قدردانی از 20 صادر کننده نمونه یزد باحضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، استاندار ، نمایند ولی فقیه و مسئولان استانی در اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی این استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 25 November 2015

به گزارش تابناک یزد،استاندار یزد در این آیین گفت : وقتی تاجران به برای تجارت به کشور های دیگر می روند تنها یک تاجر نیست بلکه سفیر ، نظام جمهوری اسلامی است و ویژگیهای این نظام را در اعمال ، رفتار ، گفتار خود منعکس می کند.

سید محمد میرمحمدی امین بودن را از ویژگیهای تجار بیان کرد و افزود: ایران از نظر تجارت با جاده ابریشم یکی از کشورهایی است که در امر تجارت سابقه دیرینه دارد.
وی اظهار کرد: مدیریت واحد باید بالندگی لازم را برحسب شرایط زمانه در محیط کسب کار ایجاد کند وگرنه باعث عقب ماندگی می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد : شایسته است مجموعه کارآفرینان تولیدکنندگان ، تجار خودشان را با شرایط تحریم تطبیق داده و سعی کنند چرخ تولید و عملیات صادرات متوقف نشود.
استاندار یزد اضافه کرد : در تولید کالا نباید فقط به بازارهای داخلی اکتفا کرد بلکه باید بدنبال بازار هدف جدید باشیم برای رونق اقتصادی کشور گامهای بیشتری برداریم.
***
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این همایش گفت : نباید همیشه به دنبال سود جویی برویم ؛ البته کسب سود عقلانی است اما باید در کنار تولید و سود باید به فکر خدمت به مردم و جامعه باشیم.
آیت الله محمدرضا ناصری اظهار کرد: امروزه در انتخاب رشته های دانشگاهی هم برخی افراد به دنبال رشته های هستند که پولش زیادی می توان در آن بدست آورد اما به فکر اینکه دردی از مردم دوا کنند نیستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه باید امانتداری در زمینه های مختلف حفظ کنیم گفت: صادر کنندگان ، تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان باید نسبت به کارهای خود مسوول باشند و هرگز در تولید خود خیانت نکنند.
امام جمعه یزد اظهار کرد: همه باید خدمت به مردم جامعه را سرلوحه کار خود قرار دهند و برای رضایت خدا در جهت پیشرفت جامعه تلاش کنیم.
وی افزود: باید آگاه باشیم که دشمن امروز بر روی ایده های و فکرهای افراد جامعه ما کار می کنند و سعی در انحراف آنها دارند.
***رکود دست به گریبان واحدهای صنعتی استان
نائب رییس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد با بیان اینکه رکود دست به گریبان واحدهای صنعتی استان شده است گفت: امیدواریم با بسته اقتصادی دولت یازدهم رکود را به حرکت وادار و فضای کسب و کار رونق پیدا کند.
غضنفر میرجلیلی کمبود نقدینگی را از دیگر مشکلات واحدهای صنعتی عنوان کرد و افزود: برای صادر کالا برخی موانعی داخلی و خارجی وجود دارد.
وی اظهار کرد: تسهیلات بانکی برای واحدهای صنعتی در کشور ما با سود 26 تا 27 درصد است درحالیکه این رقم در کشور های همسایه بین 1.5 تا چهار درصد است با این وجود رقابت با این صنعتگران کار سختی است.
وی اضافه کرد: متاسفانه تشویق صادراتی آنطور که باید و شاید پرداخت نمی شود و در این زمینه بجای پرداخت نقدینگی، تخفیفات در نظر گرفته شود.
در این آیین از 20 صادرکننده نمونه استان یزد تجلیل شد.
شاخص های ارزش افزوده، نوع گروه کالایی، حجم صادرات، تنوع بازارها و اهتمام به برندسازی ارزش گذاری از شاخص های انتخاب صادرکنندگان نمونه است.
از سال 1376 بیست و نهم مهر ماه با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور، به عنوان روز ملی صادرات تعیین شده تا بیانگر عزم و اراده ملی در مجموعه دولت و مردم برای توسعه صادرات غیر نفتی و درنتیجه توسعه اقتصادی کشور باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار