تابناک: در قانون پنجم توسعه نیز به موضوع توجه به آسیب‌های اجتماعی مطرح شده بود اما در حال حاضر حتی پیش‌نویس آن‌ هم نوشته‌ نشده است.
کد خبر: ۱۳۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 27 November 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، شهین دخت مولاوردی ظهر امروز در جلسه اتاق فکر بررسی آسیب‌های اجتماعی زنان و خانواده که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امروز بحث کاهش طلاق و اعتیاد موضوعی است که نه‌ تنها در استان خراسان رضوی بلکه در سطح کشور مطرح است.

وی با بیان اینکه در بحث طلاق باید به دنبال راهکاری اساسی باشیم، افزود: در بحث طلاق‌های عاطفی می‌توان قبل از آن با انجام مشاوره از این‌ گونه طلاق‌ها جلوگیری کرد و باید به سمت پیشگیری و بازدارندگی در ارتباط با طلاق‌های عاطفی حرکت کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: بیکاری، فقر اقتصادی و فقر فرهنگی ازجمله علل طلاق است اما اعتیاد بنیان خانواده را تضعیف می‌کند به طوری که امروز 55 درصد علت طلاق‌ها ناشی از اعتیاد است و متأسفانه 62 از درصد معتادان متأهل هستند.

مولاوردی تصریح کرد: امروز باید 17 دستگاه پاسخگوی آسیب‌های اجتماعی باشند و در قانون پنجم توسعه نیز به موضوع توجه به آسیب‌های اجتماعی مطرح شده بود اما در حال حاضر حتی پیش‌نویس آن‌ هم نوشته‌ نشده و ما در قانون برنامه ششم توسعه به دنبال تنظیم برنامه‌های واقع‌بینانه همراه با احکام مفید در اجرایی کردن طرح‌ها هستیم.

وی ادامه داد: امروز در آستانه برنامه ششم توسعه بعید می‌دانم وضع مناسبی برای پدیده‌های اجتماع و آسیب‌های اجتماعی وجود داشته باشد اما ما باید در برنامه ششم توسعه از هرگونه کلی‌گویی و برخورد آرمان‌گرایانه پرهیز کنیم و گزارش قابل دفاعی را ارائه دهیم زیرا در غیر این صورت شاهد اجرای آن نخواهیم بود.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: حفظ امنیت اجتماعی و مصونیت خانواده‌ها از تزلزل در رأس اهداف و سیاست‌ها من است و ما توجه داشته باشیم که امروز خانواده‌ها درگیر فضای مجازی و واقعی شده‌اند و موارد فضای مجازی را نباید نادیده بگیریم.

مولاوردی عنوان کرد: برگزاری این‌گونه جلسات سبب حل بسیاری از مشکلات و معضلات بانوان و خانواده‌ها می‌شود و باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از روند صعودی معضلات به کار بندیم زیرا امروز قانون و سند در این ارتباط وجود دارد اما نیازمند هم‌اندیشی بیشتر برای حل معضلات هستیم.

وی اضافه کرد: متأسفانه ما در کشور بعد از اینکه مشکلی و معضلی رخ می‌دهد به دنبال حل آن می‌رویم در حالی که می‌توان در ابتدا با پیشگیری، مانع از بروز معضل شد و به‌ طور کلی با هم‌افزایی و همکاری سازمان‌های مرتبط با معاونت امور زنان و خانواده می‌توانیم تأثیرات مثبتی در حوزه زنان و خانواده به دست آوریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار