قائم مقام وزیر بهداشت در همایش یادواره شهدای عرصه سلامت استان يزد، امنیت کنونی کشور را مدیون شهدا و بسیجیان در طول هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.
کد خبر: ۱۳۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 28 November 2015

به گزارش تابناک یزد،"سید محمد هادی ایازی" در این مراسم با اشاره به رشادت‌های بسیجیان در جبهه‌های جنگ، اظهار كرد: امروز ‌هم امنیت ایران در منطقه مدیون شهدا و بسیجیان و مردمی است که پس از جنگ از دستاوردهای دفاع مقدس پاسداری کردند.

وی افزود: نقش پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان در طول دوران دفاع مقدس انکارنشدنی است و امروز همان کسانی که مدیریت جبهه و جنگ را بر عهده داشتند، در عرصه‌های مهم و علمی کشور نقش مهمی ایفا می کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز باید قدردان شهدا و بسیجیان باشیم چرا که علی رغم تحمیل مشکلات زیاد از سوی استکبار جهانی، کشور ایران توانسته در منطقه خاورمیانه، از استقلال و امنیت بالایی برخوردار باشد.

دكتر "محمدرضا ميرجليلي" رييس دانشگاه علوم پزشكي يزد نيز در اين همايش اظهار كرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، اولین دانشگاه علوم پزشکی پس از انقلاب اسلامی است و با این عنوان می‌توان دریافت که عرصه سلامت استان، عرصه سنگینی است.

وي با اشاره به نقش پزشکان استان در عرصه جنگ و سلامت در جبهه‌ها، افزود: در سال‌های آغازین جنگ، اولین بهداری سپاه پاسداران انقلاب توسط آزاده گرانقدر دکتر پاکنژاد راه‌اندازی شد و شهید دکتر رهنمون نیز اولین بیمارستان‌ صحرایی را در مناطق جنگی برپا کرد.

گفتني است؛ ستاد یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال‌های اخیر کنگره‌های کشوری شهید دکتر چمران، شهید دکتر رهنمون و شهید دکتر پاکنژاد را برگزار كرده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار