مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی گلستان گفت: ایجاد شهرک صنعتی اترک به وسعت یک هزار هکتار در شمال استان، دورنمای توسعه صنعت است که باید برای راه اندازی آن بیش از گذشته توجه شود. شهرک صنعتی اترک ویژه ساخت و بهره برداری صنایع بزرگ، برنامه ریزی بلندمدت شده است.
کد خبر: ۱۳۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵ 30 November 2015
حجت اله خلیل زاده صورتی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: باید استان از فضای ایجاد صنایع کوچک خارج شده تا صنعت آن رونق یابد.
وی افزود: شهرک صنعتی اترک ویژه ساخت و بهره برداری صنایع بزرگ، برنامه ریزی بلندمدت شده است.
به گفته وی از اعتبار 104 میلیارد ریال این شرکت در سال جاری تاکنون 45 درصد اعتبار تخصصی برای ایجاد زیرساخت های شهرک صنعتی اترک هزینه شده است.
پیشتر خلیل زاده صورتی در آیین معارفه خود به اهمیت ایجاد شهرک صنعتی اترک در منطقه آزاد تجاری اشاره کرده و گفته بود: سرمایه گذاری در قالب این شهرک برای استان بسیار لازم است زیرا پایگاه اصلی صنعت بزرگ گلستان محسوب می شود و محرومیت از صنعت و اشتغال استان را به خوبی حل خواهد کرد.
وی همچنین سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت در منطقه آزاد تجاری را یک هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این در حالی است که در 6 سال اخیر فقط 150 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
طبق ارزیابی انجام شده توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، گلستان در بخش صنعت ایران رتبه 26 را در بین 31 استان کشور دارد.

* ایجاد شهرک صنعتی در شهرستان های گلستان مقرون به صرفه نیست
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان در باره توسعه صنایع کوچک در سطح استان گفت: ایجاد شهرک جدید در شهرستان های استان مقرون به صرفه نیست زیرا در هر شهرستان شهرک صنعتی ایجاد شده است.
وی افزود: باید زمین موجود شهرک های صنعتی و توسعه آن ها در شهرستان های استان را مدیریت کرد.
وی اضافه کرد: اکنون سرمایه گذاری اصلی شرکت ایجاد واحدهای صنعتی و رونق آن ها در شهرک های صنعتی موجود در رامیان، آزادشهر، کلاله، گرگان 1 و 2 و آق قلا است.
به گفته وی اکنون 23 شهرک صنعتی ایجاد شده و آماده برای سرمایه گذاری در استان گلستان وجود دارد که به جز شهرک صنعتی گمیشان بقیه برای سرمایه گذاری فعال هستند.
خلیل زاده صورتی افزود: در شهرک های صنعتی استان 912 قرارداد بسته شده که 613 قرارداد منجر به اخذ پروانه و بهره برداری شده است.
وی در مورد فعالیت شهرک صنعتی گمیشان و نقش مؤثر آن در توسعه صنعت شیلات استان گفت: در این شهرک، زیرساخت ها ایجاد شده ولی به دلیل مشکل زیست محیطی راکد مانده است که با تعامل با اداره کل حفاظت محیط زیست استان در آینده نزدیک مشکل آن حل خواهد شد.
استان گلستان با 14 شهرستان حدود 900 واحد صنعتی فعال دارد که بیشتر آن واحدهای کوچک هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار