تا کنون خانوده شهید فیضی از بنیاد 31 میلیون تومان وام گرفته اند و سه پسر دیگر انها نیز در شهرستان اهر زندگی می کنند و فقط در تابستان به روستای قبلی آق کندی مه محل سکونت پدر و مدرشان است می آیند.
کد خبر: ۱۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱ 14 March 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، قاسم صمدیان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استاندر واکنش به درج خبر از سوی یکی از خبرگزاری های استان مبنی بر اسکان خانواده شهید فیضی در کانکس واقع در روستای آق کندی منطقه ارسباران آذربایجان شرقی، اظهار داشت: متاسفانه پس از درج این خبر توسط این خبرگزاری،صدا و سیمای کشور نیز بدون هیچ بررسی اقدام به پخش این خبر کرد.

وی گفت: در سال 82 بر اساس مطالعات و کارشناسی های صورت گرفته روستای آق کندی غیر قبال سکونت تخیص داده شده و 16 خانوار ساکن روستا به محل جدیدی کوچ داده شدند.

صمدیان اظهار داشت:خانواده شهید فیضی نیز که یکی از ساکنین این روستا بودند و شغل اصلی آنها دامداری است بنا بر تمایل خود حاضر به ترک این محل نشدند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی تصریح کرد: تا کنون خانوده شهید فیضی از بنیاد 31 میلیون تومان وام گرفته اند و سه پسر دیگر انها نیز در شهرستان اهر زندگی می کنند و فقط در تابستان به روستای قبلی آق کندی مه محل سکونت پدر و مدرشان است می آیند.

وی اذعان داشت: تمام تلاش ها و کوشش های بنیاد و فرمانداری برای قانع کردن خانواده شهید فیضی تا کنون نتیجه مثبتی نداشته است.

صمدیان تصریح کرد:ظاهرا پسر دومی این خانوده که امورات زندگی پدر و مادر را در دست دارد در تصمیم پدر و مادر دخالت می کند و به آنها اجازه ترک محل را نمی دهد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت:این خانوده از همان روز های اول کوچ اهالی روستا به محل جدید زمزمه این را داشتند که زمین هایی که سه پسر به اتفاق پدر و مادر شهید تحویل می گیرند باید در کنار هم و متصل به هم باشد که این موضوع محقق نمی شود و پدر و مادر شهید نیز تحت فشار نظرات فرزندان خود راضی به ترک محل نمی شو کوچ به روستای جدید نمی شوند.

محمدصادق پور مهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به اظهار تاسف از پخش این گزارش از صدا و سیمای کشور بدون کارشناسی شده، اظهار داشت:پس از درج خبر توسط یکی از خبرگزاری های استان، یکی با من تماس گرفت و گفت که به وضعیت خانواده شهید رسیدگی کنید یا به ما اجازه دهید رسیدگی کنین که من از این حرف دلخور شدم و به او گفتم که شما به تعهدات خود در خصوص مسکن مهر که قبلا داده اید عمل کنید ما خود به وضعیت خانوده شهید می پردازیم؟

وی با بیان این که خانواده شهدا چشم و جراغ کشور هستند، اظهار داشت:سکونت پدر و مادر شهید فیضی به هر دلیلی در کانکس در محل روستا قبلی آق کندی پذیرفتنی نیست.

پور مهدی، بنیاد شهید و ایثارگران استان و مسکن انقلاب اسلامی را موظف به رسیدگی به وضعیت خانواده شهید فیضی کرد .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار