نماينده کميته جستوجوی مفقودين در همدان از بازگشت پيکر يکی ديگر از شهدای مفقودالجسد استان همدان خبر داد و گفت: پيکر مطهر شهيد جابر شيرزادی پس از 29 سال به زادگاهش بازگشت.
کد خبر: ۱۴۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵ 12 December 2015

نماينده کميته جستوجوی مفقودين در همدان از بازگشت پيکر يکی ديگر از شهدای مفقودالجسد استان همدان خبر داد و گفت: پيکر مطهر شهيد جابر شيرزادی پس از 29 سال به زادگاهش بازگشت.

به گزارش روابط عمومی کميته جست و جوی مفقودین در همدان، محمدجواد زمردیان از بازگشت یکی دیگر از شهدای مفقودالجسد استان خبر داد و گفت: پيکر مطهر شهيد جابر شيرزادی پس از29 سال توسط جستوگران کميته جستوجوی مفقودین پيدا شد.

وی افزود: با تلاش جستوگران نور پيکر شهيد جابر شيرزادی به همراه 23 شهيد دیگر تفحص و چندی پيش پيکر مطهر این شهدا به کشور بازگردانده شد تا پس از تطبيق نمونه خونی اخذ شده از خانوادههای شهدای مفقودالاثر به موطن اصلی خود بازگردانده و برای هميشه مایه فخر و مباهاتمان و آرامش بازماندگان این شهدای معزز شوند.

نماینده کميته جست و جوی مفقودین در همدان یادآور شد: شهيد جابر شيرزادی از معلمان بسيجی شهرستان ملایر بوده که با آغاز جنگ پا به جبهههای نبرد حق عليه باطل گذاشته و با حضور در منطقه عملياتی پيرانشهر واقع در غرب کشور، با شهادت خویش در سال 65 ماندگاترین درس را به آرزومندان شهادت آموخت.

وی اضافه کرد: این شهيد معزز با شهادت در سن 24 سالگی به خيل 87 شهيد مفقودالجسد شهرستان ملایر پيوسته و تنها یک فرزند دختر از خود به یادگار گذاشته است.

زمردیان دليل ناهماهنگی پيش آمده در اطلاعرسانی شناسایی شهيد معظم را عدم هماهنگی مرکز با استان دانست و ضمن عذرخواهی مراتب سپاس خود از همکاری اصحاب محترم رسانه استان با این نمایندگی اعلام کرد و گفت: رعایت برخی ملاحظات در اطلاع رسانی به خانواده معظم شهدا نکته حائض اهميتی است که به حمدالله این هماهنگی در بين مسئولان استانی به ویژه بين سپاه و بسيج، بنياد شهيد و کميته جستجوی مفقودین کاملاً مشهود بوده و از زحمات این عزیزان کمال تشکر و قدردانی را داریم.

وی در بخش دیگری از توضيحات خود دليل عدم اطلاعرسانی به خانواده شهيد را طبق هماهنگی با خانواده شهيد به دليل عدم حضور همسر محترم شهيد در استان اعلام داشت و خاطرنشان کرد: ستاد تجليل از شهيد در ملایر تمایل داشت همزمان با سراسر کشور و حتی قبل از اطلاعرسانی کشوری، موضوع را به اطلاع خانواده برساند، ليکن برای رعایت نکات قانونی به لحاظ ضرورت حضور تمامی بستگان درجه یک جهت تصميمگيریهای مختلف، اطلاعرسانی موکول به این زمان شد تا همسر شهيد نيز در شهرستان باشند.

زمردیان افزود: در شرایط اینچنينی نمیتوان برپایه احساسات اقدام کرد و صرفاً به خاطر چند روز، خبری را به برخی از بستگان داد و سپس منتظر حضور دیگر بستگان برای تصميمگيری ماند، چرا که این کار باعث بروز مشکلاتی میشود که گاه نيز بين برخی از خانوادهها به وجود آمده است.

وی با بيان اینکه ما باید بر اساس قوانين ابلاغی در ستاد تجليل از شهدا اقدام کنيم، خاطرنشان کرد: متأسفانه با ورود بیجا و انجام مصاحبه با مادر و فرزند شهيد که احياناً ناشی از بیتجربگی و سهلانگاری احدی که ظاهراً کار خبرنگاری میکند، موجبات ناراحتی و ایجاد هزینههای مضاعف را برای خانواده معظم شهيد به وجود آورده است.

نماینده کميته جست و جوی مفقودین در همدان ادامه داد: با بازگشت شهيد جابر شيرزادی به عنوان سومين ستاره مفقودالجسد استان در سال 94، تعداد شهدای مفقودالجسد استان به 455 شهيد کاهش مییابد.

وی افزود: شهدای مفقودالجسد گنجهای پنهانی هستند که برای آیندگان به یادگار ماندهاند تا آن هنگام که دنياگرائی اوج گرفته و انتظار میرود که انسانها هر روز بيش از گذشته از معنویت دور شوند با بازگشت خود جانهای تشنه را سيراب کرده و پاسخی بر سؤالهای بیپایان جوانان باشند.

زمردیان گفت: اميدواریم با تلاش جستوجوگران نور و ادامه تفحص پيکرهای مطهر شهدا در آینده شاهد بازگشت دیگر ستارگان مفقودالجسد استان و پایان چشم انتظاری خانوادههای آنها باشيم.

وی درباره جزئيات مراسم تشييع و تدفين این شهيد معظم نيز خاطرنشان کرد: مراسم وداع مردم با شهيد امروز همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا در حسينيه ثارالله واقع در شهرک ولی عصر (عج) برگزار و مراسم تشييع نيز فردا ساعت 9 صبح از ميدان امام (ره) ملایر آغاز و سپس پيکر مطهر شهيد به سمت زادگاهش در روستای کهکدان منتقل شده تا در کنار همرزمانش به خاک سپرده شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار