مدیر عامل شرکت توانیر گفت: سالانه یک‎هزار مگاوات برق از انرژی های نو در برنامه ششم توسعه در کشور تولید می شود.
کد خبر: ۱۴۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 13 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، آرش کردی در سومین کنفرانس ملی کاربرد اطلاعات مکانی در مدیریت صنعت آب وبرق در ساری افزود: اکنون سالانه کمتر از 300مگاوات برق از خورشید و باد در کشور تولید می شود که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی تاکید کرد : امروزه تولید برق از انرژی های نو و متناسب با محیط زیست از اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به اینکه موتور محرکه دنیای امروز انرژی برق است ، باید پشتیبانی های لازم از این صنعت صورت بگیرد.

وی ادامه داد: صنعت برق کشور به پشتیبانی سایر تکنولوژی ها نیاز دارد و هر آنچه را که در دنیا در حال تجربه شدن و مفید فایده برای صنعت آب و برق است ،باید استفاده کنیم.

وی یکی از عرصه های پشتیبان کننده صنعت آب و برق کشوررا کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در مدیریت صنعت آب و برق GISدانست و گفت: اکنون 800هزار کیلومتر مدار انتقال برق در کشور داریم 

وی به وجود 55هزارو 700روستای دارای برق در کشور اشاره کرد و بیان داشت: 33میلیون مشترک برق در کشور داریم و سالانه یک میلیون 200هزار مشترک اضافه می شود.

کردی گفت: بازنگری در طرح های توسعه شبکه و ارایه اطلاعات مکانی آب و برق به همکاری و تعامل سایر دستگاه ها مرتبط است .

وی هوشمند سازی 32میلیون کنتور برق ,کاهش تلفات و تولید پراکنده انرژی برق از انرژی های نو در مکان های مناسب و اصلاح حریم خطوط انتقال برق را از برنامه های وزارت نیرو اعلام کرد.

به سومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در مدیریت صنعت آب و برق ( GIS) در ساری جمعا700مقاله ارسال شده که از بین مقالات ارسالی 60مقاله به صورت شفاهی ، 89 مقاله برای ارایه به روزنامه ها و 46مقاله برای چاپ انتخاب شده است.
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار