بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱ 13 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



دایی بعد از بازی با ملوان: یک آقایی در فدراسیون به برخی تیم‌ها مشاوره می‌دهد


تابناک گیلان: سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: فوتبال یکسری قوانین دارد و هر اتفاقی خارج از این قوانین رخ بدهد غیر فوتبالی است و این منظور من از نقش دلایل غیر فوتبالی در محرومیت کریمی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی دایی در نشست خبری پایان مسابقه تیمش با ملوان بندر انزلی تصریح کرد: منظور من از وجود برخی دلایل غیر فوتبالی در محرومیت فرید کریمی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نبود بلکه کسانی بود که این جریان را راه انداختند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کسی که در فدراسیون فوتبال یک پستی دارد و برنامه نود هم ماهیت وی را مشخص کرد که ایشان صلاحیت اظهار نظر ندارد، آقایی هست که در فدراسیون هم سال قبل و هم امسال به برخی تیم‌ها مشاوره می‌دهد.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم راجع به پرونده فرید کریمی، بیان کرد: ما مدارک کامل داریم و در جلسه هم ارائه می‌کنیم، کار اشتباهی در مورد استفاده از فرید کریمی صورت ندادیم، به حق هستیم، اگر آقایانی که حقوقدان هستند و آنچه را بلد هستند نظر بدهند بهتر است تا کسانی که متاسفانه چیزی از حقوق نمی‌دانند اما در آیین‌نامه‌ها و برنامه‌هایی که میلیون‌ها بیننده دارد اظهار نظر غیر حقوقی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: من یک مربی هستم و وقتی بازیکنی می‌تواند برای تیم بازی کند را استفاده می‌کنم.

دایی در ادامه راجع به دیدار تیمش با ملوان بندر انزلی بیان کرد: همانطور که قبل از بازی هم گفته بودم بازی خیلی سختی بود، ما نیمه نخست اصلا خوب بازی نکردیم، در واقع بازی را خوب شروع نکردیم و خو‌ش‌شانس بودیم که در یک موقعیت گل نخوردیم.

وی یاد آور شد: نیمه دوم بهتر بودیم و تیم برتر میدان بودیم، فقط ملوان یک موقعیت به دست آورد که آن را حامد لک گرفت، ما پنج موقعیت گل داشتیم و بعد از نیمه اول خدا را شکر بچه‌ها به خود آمدند و فوتبال خوبی هم ارائه کردیم و بردیم تا فاصله‌ای در امتیازات ما با بالای جدول ایجاد نشود.


خبرگزاری فارس: دایی: یک آقایی در فدراسیون به برخی تیم‌ها مشاوره می‌دهد


سرمربی تیم فوتبال صبای قم عنوان کرد: خدا را شکر یک بازی سخت را بردیم تا روحیه خوبی بگیریم برای بازی رو پنجشنبه که با استقلال تهران یک بازی بزرگ داریم، از الان خودمان را آماده می‌کنیم تا این روند خوب را همچنان ادامه بدهیم.

وی راجع به عملکرد بازیکنان صبا نیز اظهار نظر کرد و در خصوص بازی هاشم‌ بیک‌زاده گفت: هاشم به خاطر اینکه مصدومیت طولانی‌مدتی داشته، بعد از یک ماه و اندی بازی کرد باید بیشتر به او فرصت بدهیم.

دایی بیان کرد: ما نباید به این بهانه که تیم ملوان بندر انزلی تعداد 6 بازیکن خود را نداشته دنبال مسائل حاشیه‌ای برویم، ملوان در کدام بازی فصل از تمامی نفراتی که الان نداشته به طور کامل استفاده کرده که حالا به خاطر آنها بحث می‌کنیم.

وی ابراز کرد: به غیر از یک موقعیت در نیمه اول که می‌توانستند گل بزنند در نیمه دوم ما موقعیت‌ گل‌ زیادی داشتیم، ما فوتبال خوبی در نیمه دوم بازی کردیم و این برای من مهم بود و توانستیم در نهایت نتیجه را نیز به نفع خودمان تغییر بدهیم.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم تاکید کرد: بچه‌های ما شایسته تقدیر هستند، خط دفاعی ما منسجم کار می‌کند، دروازه‌بان ما عالی به تیم کمک می‌کند، از قاضی گرفته تا همه بازیکنان وجودشان را برای تیم صبا در زمین می‌گذارند و ما را به جلو می‌برند و امیدوارم همین روند را ادامه بدهیم.




شورای شهر رشت هم به سرنوشت لنگرود دچار شد ؛ جذب خلاف قانون ده‌ها نیرو در شهرداری رشت

تابناک گیلان: رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: اخیراً ده‌ها نیروی جدید بدون هماهنگی با اعضای شورای اسلامی شهر رشت در شهرداری مشغول به‌کار شده‌اند که این اقدام خلاف قانون است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی رفیعی‌نوده عصر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه تابلوی روزشمار مربوط به اجرای پروژه پیاده راه‌سازی رشت احتمالا خراب و یا دستکاری شده است، اظهار کرد: شهردار رشت در آخرین حضور خود در صحن شورا اعلام کرده بود که 94 روز تا اتمام پروژه پیاده راه‌سازی زمان باقی است.


خبرگزاری فارس: جذب ده‌ها نیرو در شهرداری رشت خلاف قانون است/شهردار برای پاسخگویی به شورا می‌رود


وی با بیان اینکه شهردار رشت حدود سه هفته قبل به صحن شورا آمده بود، افزود: چند روز قبل در هنگام بازدید از روند اجرای پروژه پیاده راه‌سازی متوجه شدیم که تابلوی روزشمار عدد 88 را نشان می‌دهد و این مسئله تعجب برانگیز است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: احتمال دارد تابلوی روزشمار به دلایلی از کار افتاده باشد و شهردار باید به این مسئله پاسخگو باشد.

وی با اشاره به آغاز موج دوم سرما در رشت، گفت: شهردار رشت باید تمهیدات لازم را برای مقابله با بارش احتمالی برف در شهر بیندیشد و دستورات لازم را به معاون خدمات شهرداری گوشزد کند.

رفیعی‌نوده با ابراز نارضایتی از جذب نیروی جدید در شهرداری رشت، گفت: به بنده اطلاع دادند که اخیراً ده‌ها نیروی جدید بدون هماهنگی با اعضای شورای اسلامی شهر رشت در شهرداری مشغول به‌کار شده‌اند که این اقدام خلاف قانون است.

وی با تصریح بر اینکه شهردار رشت باید در زمینه به‌کارگیری غیرقانونی نیروها در شهرداری این شهر شفاف‌سازی کند، خاطرنشان کرد: عدم پرداخت حقوق رفتگران شهرداری از موضوعات تأمل برانگیز است.

این مسئول با بیان اینکه نباید در پرداخت حقوق پرسنل تأخیر اعمال شود، یادآور شد: تأخیر چندماهه در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری رشت و سازمان‌های تابعه یکی از مواردی است که شهردار باید بابت آن پاسخگو باشد.

به گزارش فارس، با رأی اعضای شورای اسلامی شهر رشت مقرر شد تا در جلسه یکشنبه آینده شورای اسلامی، محمدعلی ثابت‌قدم شهردار رشت برای پاسخگویی به سئوالات اعضا در زمینه اتمام پروژه پیاده راه‌سازی رشت و تأخیر در پرداخت حقوق پرسنل و کارگران شهرداری و سازمان‌های تابعه حضور یابد.




هشدار رئیس هیئت نظارت گیلان به نامزدها ؛ از مراسمات دهه فجر برای تبلیغات خود استفاده نکنید

تابناک گیلان: حجت الاسلام مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان امروز(22 آذر) در جلسه کمیته روستایی و عشایری دهه فجر در سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردهای نظام است اظهار کرد: با توجه به نزدیکی انتخابات نباید از برنامه‌های دهه فجر بهره برداری انتخاباتی شود.

 

وی ادامه داد: جدول اسامی روزهای دهه فجر اعلام شد که باید برنامه ریزی بر این اساس باشد و همه برنامه‌ها متناسب با نامگذاری این ایام هماهنگ شود.

 

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه برخی برنامه‌ها مانند مهمانی لاله‌ها و زنگ مقاومت از برنامه‌های محوری کمیته‌هاست اظهار کرد: نباید در سایر کمیته‌ها چنین برنامه‌هایی تصویب شود زیرا این برنامه‌ها محوری و اساس سایر برنامه هاست و با ابلاغیه کشوری برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه 9 مورد جزء سیاست‌های اساسی کمیته روستایی و عشایری است اذعان کرد: در سال گذشته برخی از شهرستان‌ها در کمیته روستایی عشایری برنامه‌های چشمگیر و خلاقانه‌ایی داشتند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: کمیته روستایی عشایری صومعه سرا سال گذشته هم از لحاظ کمی و هم کیفی برنامه‌هایش نسبت به سایر شهرستان‌ها متفاوت بود.

 

وی با تاکید بر فراخوانی از اندیشمندان و متفکران برای ارائه برنامه‌های نو و متفاوت با سایر سال‌ها تصریح کرد: جشن رژه کشاورزان با ابزار آلات کشاورزی شهرستان لنگرود 12 بهمن در سطح ملی انعکاس داشته و از برنامه‌های موفق استان است.



 
حجت الاسلام اشجری بر برگزاری برنامه‌ها به شکل مردمی تاکید کرد و افزود: شاکله انقلاب ما مردمی بودن آن است و علت ایجاد انقلاب مردم و علت بقای آن هم مردم خواهند بود و باید زمینه مردمی بودن برنامه‌های دهه فجر را فراهم کنیم.

 

وی تصریح کرد: کمیته روستایی و عشایری هر شهرستانی برنامه‌‌ای متفاوت داشته باشد و باید در دهه فجر کام مردم را با یک سلسله خدمات شیرین کنیم.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به همدلی موجود در اوایل انقلاب توأم با ایمان و اخلاص اذعان کرد: باید بتوانیم در دهه فجر این همدلی‌ها را بیشتر کرده و خدمات به مردم عرضه کنیم.

 

وی با بیان اینکه در سیاست‌های کمیته روستایی و عشایری اولین مورد برگزاری حداقل یک برنامه ملی، استانی و شهرستانی توسط این کمیته است گفت: باید 16 برنامه شهرستانی شاخص توسط این کمیته برگزار شود.

 

حجت الاسلام اشجری افزود: کمیته‌های ستاد دهه فجر عزم را جزم کرده و برنامه‌هایشان را نسبت به سال قبل جامع‌تر و کیفی‌تر انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه40 عضو در کمیته روستای و عشایری وجود دارد تصریح کرد: سازمان‌هایی که خود ریاست کمیته‌ایی را ندارند باید بیشتر همراه بود و حمایت و پشتیبانی مالی لازم را انجام دهند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مصوبات جلسات باید قالب اجرایی یابد اذعان کرد: نمایندگان حاضر در جلسات باید اختیار تام داشته باشند تا برنامه‌ها به بهترین شکل اجرا شود.




تخریب یک بنای تاریخی در شمال کشور +عکس

به گزارش تابناک گیلان به نقل از پارس، حمام تاریخی گلشن شهرزیبای لاهیجان که این ایام محل اسکان کارتن خواب ها شده وبه مخروبه ای تبدیل شده است درزمان صفوی پایه گذاری شده وبنای فعلی ان درزمان فتحعلی شاه قاجار ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، این بنای تاریخی اکنون انبارضایعات ودپوی زباله های شهرلاهیجان است.

حمام گلشن در فهرست آثار ملی ایران به شماره : ۱۴۴۲ وتاریخ ۲۴/۹/۱۳۳۴ ثبت شده است.

شنیده ها حاکی از ان است که برخی افراد سود جو به دنبال تخریب و احداث مجتمع تجاری به جای این بنای تاریخی هستند.


مهربان رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان نیزدرباره این بنا وعدم توجه میراث فرهنگی استان اظهارداشته :"حمام گلشن شهر لاهیجان که به عنوان اولین حمام ثبتی در فهرست آثار ملی استان گیلان محسوب می‌شود به علت عدم رسیدگی در حال تخریب است.

متأسفانه عدم توجه و همکاری لازم از سوی مسئولین میراث فرهنگی باعث شد، که این اثر تاریخی هر روز بیشتر از گذشته فرسوده و تخریب شود."

امید میرود در استانه شصتمین سال ثبت این بنای ارزشمند مسولین و مدیران میراث فرهنگی کشور و استان گیلان برای احیا و مرمت این بنای ارزشمند اقدام مناسبی به عمل اورند.







منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار