حمید مساعدیان رییس انجمن پزشکی کوهستان افزود: ارتفاعات شمالی تهران (کلک چال) شاهد ارتفاعات حوادثی برای کوهنوردانی بود که در این منطقه تردد داشتند.
کد خبر: ۱۴۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 14 December 2015
اولین حادثه ساعت 11 روز جمعه 20 آذر 94 رخ داد زمانی که کوهنوردی دچار ضربدیدگی و شکستگی از ناحیه پای شده بود که وی نیز با کمک امدادگران کوهستان هلال احمر پس از آتل‌بندی به مرکز درمانی بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد. 

 
وی تصریح کرد: حادثه دیگری روز پنج‌شنبه گذشته در مسیر برج  کلکچال اتفاق افتاد یک بانوی کوهنورد تهرانی که به همراه همسر خود اقدام به صعود در مسیر اصلی نموده بود به علت سقوط در اثر یخی بودن مسیر دچار ضربه شدید از ناحیه لگن شد. 

 
امدادگران پایگاه امداد کوهستان دربند با اعزام یک دستگاه آمبولانس به ایستگاه سه کلک چال به کمک فرد آسیب دیده رفتند که پس از اقدامات اولیه و کم‌های لازم به بیمارستان منتقل شد. 

 
در همین روز یکی از کوهنوردان تهرانی در گردنه کلک‌چال دچار سقوط و ضربه‌دیدگی  شدید از ناحیه سر و صورت شده بود که به همراه کوهنوردان حاضر در منطقه به ارتفاعات پایین منتقل و سپس به مراکز درمانی انتقال داده شد. 

 
*فوت کوهنورد فیروز آبادی 

 روز پنج‌شنبه 19 آذر خبر گم‌شدن کوهنوردی 2 ساله در کوه‌های سپیدار طی تماسی با پایگاه امداد بین شهری صورت گرفت. 

 
تیم امداد و نجات کوهستان و پایگاه امداد شهرستانی فیروز آباد ساعت 19:15 به سرپرستی ناصر جعفرزاده و امدادگران کوهستان و اهالی روستا با یک دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام و بعد از ارزیابی منطقه توسط اهالی تیم امداد و نجات  کار خود را جهت جستجوی نامبرده آغاز کردند. 


پس از ساعت‌ها جسد وی که به علت سقوط ارتفاع جان خود را از دست داده بود، کشف و به پایین منتقل شد. این عملیات ساعت 23:30 به پایان و نیروهای امدادی به سلامت به پایگاه باز گشتند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار