مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای ایجاد پنج شهرک کشاورزی گلخانه‌ای در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 15 December 2015
مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای ایجاد پنج شهرک کشاورزی گلخانه‌ای در استان خبر داد.

امجدالله امیرخانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، افزود: با افزوده شدن این پنج شهرک کشاورزی گلخانه ای به مجموعه گلخانه‌های استان، میزان تولیدات گلخانه‌ای استان متحول خواهد شد.

وی با اشاره به اتمام کار مکان یابی و استعدادسنجی حدود 100 هکتار از اراضی ملی در سه شهرستان گیلانغرب، روانسر و صحنه برای احداث شهرکهای گلخانه‌ای، گفت: کار های اولیه مربوط به احداث این شهرک‌ها انجام شده و برای شروع احداث زیرساخت‌ها منتظر تامین اعتبار هستیم.

وی اعتبار مورد نیاز برای ایجاد زیر ساخت‌های مربوط به ساخت این پروژه‌ها را بین 10 تا 12 میلیارد تومان اعلام کرد.

امیرخانی در ادامه با اشاره به انجام کارهای زیر ساختی مربوط به پروژه شهرکهای گلخانه‌ای سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب، گفت: این پروژه‌ها به متقاضیان واگذار شده و آماده اخذ تسهیلات برای ساخت ساختمان گلخانه توسط متقاضیان هستند.

امیرخانی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار شده 70 درصد اعتبار لازم برای انجام پروژه‌های مربوط به شهرک‌های کشاورزی در استان کرمانشاه از سوی استانداری و مابقی نیز از سوی شرکت شهرک‌های کشاورزی استان تامین شود.

وی در ادامه  اولویت واگذاری زمین در شهرک‌های کشاورزی را با فارغ التحصیلان بیکار این بخش دانست و گفت: برای این کار داشتن تخصص و مهارت، پول و وثایق ضروری است.

امیرخانی وظیفه شرکت شهرک‌های کشاورزی را مکان یابی و استعدادسنجی اراضی ملی منابع طبیعی دانست که با مطالعه و پیگیری زمین مناسب برای احداث شهرک ها به همراه تامین زیر ساخت‌های لازم مثل آب، برق و... با قیمت مناسب در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

 امیرخانی همچنین با اشاره به اینکه نهضت توسعه گلخانه‌ها در کشور به راه افتاده است، توسعه گلخانه‌ها را در مدیریت منابع آبی اثرگذار دانست و گفت: توسعه گلخانه‌ها در کنار مدیریت منابع آبی باعث متحول شدن تولیدات بخش کشاورزی خواهد شد.

وی راندمان تولید در واحدهای گلخانه ای را بالا ارزیابی کرد و گفت: میزان تولید گلخانه‌ها تا بیش از 10 برابر تولیدات فضای باز است و این مسئله اهمیت پرداختن به توسعه گلخانه ها را ضروری کرده است.

امیرخانی هدف از ایجاد شهرک های کشاورزی را مدیریت منابع آبی عنوان کرد و افزود: خشکسالی و کمبود منابع آبی سبب گرایش وزارت جهاد کشاوری به سمت کشت‌های گلخانه‌ای شده است.

وی افزود: محصولات گلخانه‌ای کمتر در معرض آفات و بیماریها قرار داشته، ضمن اینکه به دلیل تمام فصل بودن نقش مهمی در افزایش تولیدات بخش کشاورزی دارند و از این حیث نیز پرداختن به توسعه آنها در برنامه قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار