دانش آموز پایه سوم ابتدایی علی‌رغم سن و سال کمش در سطح بین المللی برای کشورمان افتخار آفرینی کرد.
کد خبر: ۱۴۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 16 December 2015

به گزارش تابناک تبریز، این دانش آموز مدرسه عترت تبریز بعد از قهرمانی درمسابقات استانی و کشوریدر مسابقات UCMAS (برنامه حساب ذهنی) هندوستان در سطح ELB توانسته مقام نایب قهرمانیمسابقات بین المللیرا کسب کند.

وی از پنج سالگی در کلاس‌های UCMAS (یو سی مس) شرکت می‌کند و به گفته خودش، علاقه زیاد باعث شده است تا خارج از مدرسه در کلاس ها شرکت کند.

لیلا جلیلی، مادر نیوشا می گوید: " نیوشا از همان کودکی بسیار باهوش بود و خیلی سریع همه چیز را یاد می گرفت. درس‌هایش عالی است و علاقه زیادی هم به درس خواندن دارد. نیوشا قبل از اعزام به مسابقات بجای بازی‌های کودکانه بصورت شبانه روزی تمرین می کرد و اکنون دوست دارد سال بعد هم در مسابقات بین المللی UCMAS شرکت کند و من و پدرش نیز دوست داریم دخترمان به بهترین شکل از نظر علمی رشد کند."

وی در خصوص اینکه از چه طریقی با UCMAS آشنا شده است، اظهار می‌کند: "این برنامه ذهنی پیش از این درسایر کشورهامطرح بود که بعدأ نمایندگی UCMAS در تبریز آغاز به کار کرد. این برنامه حساب ذهنی باعث می شود دو نیم کره ذهن همزمان کار کنند و در نتیجه مغر بهتر رشد می کند و ضریب هوشی بالا می‌رود."

مادر نیوشا می‌گوید: "با هزینه شخصی به مسابقات هندوستان رفتیم و از نظر مادی هیچ چیز از مسئولان نمی خواهیم، اما انتظار داشتیم مدیران آموزش و پرورش تبریز به استقبال نیوشا بیایند و یا طی مراسمی از وی تقدیر کنند. ولی تنها نمایندگی UCMAS تبریز بعد از کسب عنوان نایب قهرمانی هنگام بازگشت به کشوربه استقبال نیوشا آمد."

گفتنی است، برنامه حساب ذهنی UCMAS یک برنامه منحصر به فرد برای رشد کودک است که در سال 1993 توسط دکتر دینو ونگ در کشور مالزی ابداع شد. این برنامه با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با به‌کارگیری چرتکه سبب پویایی نیم‌کره‌ چپ و نیم‌کره‌ راست مغز به طور هم ‌زمان می‌شود.

دانش آموزان در سنین بین 5 تا 13 سال با یادگیری محاسبه ذهنی سریع و دقیق ظرفیت ذهن خود را توسعه می‌دهند که این سبب بهبود مهارت‌هایی نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مسأله می‌شود که به موفقیت در همه رشته‌ها و زندگی روزمره می انجامد. برنامه UCMAS نه تنها منجر به ایجاد اعتماد به نفس و تسلط در انجام محاسبات می‌شود، بلکه این برنامه با ایجاد یک چهارچوب زیربنایی سبب توسعه مهارت‌های مورد نیاز یادگیری در مدرسه و زندگی روزمره کودکان می‌‌گردد./ایسنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :