ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از فردا -پنج‌شنبه- 26 آذر آغاز می‌شود و تا 2 دی ادامه می‌یابد. همچنین ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از 28 آذر آغاز می‌شود و تا 4 دی ادامه خواهد داشت.؛؛؛ عباد باقری مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام از تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶ 16 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از فردا -پنج‌شنبه- 26 آذر آغاز می‌شود و تا 2 دی ادامه می‌یابد. همچنین ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از 28 آذر آغاز می‌شود و تا 4 دی ادامه خواهد داشت.

فعالیت هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان از 21 آذر آغاز شده است. هیات‌های اجرایی پس از پایان مهلت ثبت‌نام ظرف یک دوره زمانی 10 روزه صلاحیت داوطلبان را بر اساس استعلامات مراجع چهارگانه مجلس در قانون (نیروی انتظامی، قوه قضاییه، وزارت اطلاعات و سازمان ثبت‌احوال) بررسی می‌کنند.

پس از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت و پس از آن در شورای نگهبان انجام خواهد شد که این روند تا 5 اسفند ادامه خواهد یافت.

بررسی انتخابات در جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز

جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز سه‌شنبه شب با بررسی مسائل مربوط به انتخابات و به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار شد.

جبهه پایداری در حال رایزنی در شهرستان‌های مختلف است

بیژن نوباوه عضو جبهه پایداری درباره آخرین فعالیت‌های این جبهه با بیان این‌که «این جریان در درون خود بحث‌هایی را دنبال می‌کند» گفت: جبهه پایداری در حال رایزنی در شهرستان‌های مختلف است.

وی درباره فعالیت‌های انتخاباتی جبهه پایداری و جلساتی که با سایر گروه‌ها دارد، اظهار کرد: پایداری‌ها هم بحث‌هایی با خودشان دارند و در شهرستان‌های مختلف در حال رایزنی هستند اگرچه فکر‌ می‌کنم در شهرستان‌ها وضع بهتر از تهران است زیرا تعداد کاندیداها زیاد نیستند و رسیدن به نتیجه مشخص راحت‌تر انجام می شود.

حدادعادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان شد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: شورای ائتلاف اصولگرایان با انتخاب غلامعلی حدادعادل به عنوان سخنگو کار خود را آغاز کرد.

وی گفت: این انتخاب نشان دهنده‌ی این است که اصولگرایان برای رسیدن به اتحاد و ائتلاف در شرایط مناسبی قرار دارند.

تعیین مسئولان مناطق شورای عالی سیاستگذاری اصلاح ‌طلبان در انتخابات

الهام فخاری مسئول روابط عمومی شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان اعلام کرد: مسئولان مناطق تقسیم بندی شده شورای عالی سیاستگذاری اصلاح ‌طلبان مشخص شدند.

به گفته وی براساس این تقسیم بندی محمدرضا عارف مسئول استان تهران شد و محمد میرلوحی مسئولیت استان‌های نزدیک تهران مانند البرز، سمنان، قزوین و شهرستان‌های تهران را بر عهده گرفت.

انتخابات خبرگان جای مانور سیاسی نیست

حسین مظفر نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که «در مورد انتخابات خبرگان خیلی نباید حساسیت به خرج دهیم» گفت: کارکرد خبرگان مشخص است و خیلی جای مانور سیاسی نیست.

وی در ارزیابی خود از حضور شخصیت‌هایی مانند حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی و آیت‌الله موسوی بجنوردی برای انتخابات مجلس خبرگان اظهار کرد: هر فردی که این توانایی را در خود احساس می‌کند و دل در گرو نظام و انقلاب دارد و می‌تواند موثر باشد به نظرم باید حضور پیدا کند و طبعا شور و نشاط انتخاباتی در این صورت زیاد می‌شود.

این نماینده مجلس همچنین در ارزیابی خود از فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان نیز اظهار کرد: در مورد اصول‌گرایان هم به نظر می‌رسد اگر تفرقه و تشتت داشته باشند طبعا نمی‌توانند موفق باشند.

تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان در ایلام

عباد باقری مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام از تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان خبر داد.

وی با بیان این‌که «فعالیت هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان از 21 آذر شروع شده است» گفت: هیات‌های اجرایی پس از پایان مهلت ثبت‌نام ظرف یک دوره زمانی ده روزه صلاحیت داوطلبان را بر اساس استعلامات مراجع چهارگانه مجلس در قانون (نیروی انتظامی، قوه قضاییه، وزارت اطلاعات و سازمان ثبت‌احوال) انجام می‌دهند.

ستاد انتخابات و سامانه جامع انتخابات در ساری افتتاح شد

سامانه جامع و ستاد انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ساری آغاز به کار کرد.

در حاشیه افتتاح دفتر ستاد انتخابات استان، ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران، با اشاره به این‌که «تمامی شرایط برای برگزاری انتخاباتی پرشور و قانونمند، با حضور حداکثری مردم در مازندران فراهم است» اظهار کرد: این ستاد مسئول هماهنگی و نظارت بر اجرای انتخابات در استان است و امیدواریم با همدلی و هم‌افزایی مردم، مسوولان و دست‌اندرکاران، انتخاباتی حماسی همچون دوره‌های گذشته در مازندران برگزار شود.

کسانی وارد عرصه رقابت شوند که ساز هم‌نوایی با دولت را تقویت کنند

محمد علی نمازی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: باید افراد دارای منش اعتدالی وارد عرصه انتخابات شوند و به نظر می‌رسد در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی افراطیون نتوانند وارد مجلس شوند.

وی گفت: به نظر می‌رسد در این دوره از رقابت‌های انتخاباتی، هرچه بیشتر شاهد رقابت‌های حزبی باشیم.

هزینه‌های انتخاباتی یکی از چشمه‌های ایجاد فساد در کشور است

محمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، هزینه‌های انتخاباتی را یکی از چشمه‌های ایجاد فساد در کشور عنوان کرد.

وی در خصوص بررسی لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی با اشاره به این‌که «لایحه بسیار خوبی تنظیم شده است» اظهار کرد: بررسی وضعیت مالی و هزینه‌های انتخاباتی در شرایط کنونی بویژه با نزدیک شدن به انتخابات پایان سال ضرورت دارد.

وی گفت: لازم است هزینه‌هایی که در جریان انتخابات مختلف کشور صرف می‌شود، به صورت دقیق رصد و شناسایی شود.

مجلس جای حقوقدانان است

یک وکیل دادگستری گفت: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باید مستقل و بی‌نیاز بوده و دانش لازم را داشته باشند.

سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی درباره ویژگی‌های داوطلبان انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی جای حقوقدانان است، اما متاسفانه می‌بینیم که تعداد معلمان، مهندسان و ... در مجلس بیشتر از حقوقدانان است که مسلما این موضوع به ضرر ماست.

تاکید فرماندار اهر بر ضرورت رعایت قانون انتخابات

سیدمحمد عابدی فرماندار شهرستان اهر گفت: رعایت قانون انتخابات و دوری از وعده‌های عملی نشده از سوی کاندیداهای احتمالی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های اهر و هریس ضروری است و نباید برای کسب یک رأی بیشتر به هرکاری دست بزنند.

وی اظهار کرد: رفتار کاندیداهای احتمالی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رصد می‌شود و اگر تخلفی از سوی آن‌ها مشاهده شود اغماض نخواهد شد و تاکنون یک مورد تخلف انتخاباتی به مراجع قضایی معرفی شده است.

همه سلایق معتقد به جمهوری اسلامی در انتخابات حضور پیدا کنند

ایوب رحیمی رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: همه سلایق معتقد به نظام جمهوری اسلامی در انتخابات شرکت و حضور پیدا کنند.

وی اظهار کرد: همه مردم، جریان‌های سیاسی، مجریان و ناظران انتخابات باید در راستای برگزاری انتخابات باشکوه، قانونمند و سالم حرکت کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان این‌که «همه جریان‌ها و سلایق معتقد به جمهوری اسلامی وارد عرصه انتخابات شوند» تصریح کرد: دشمنان نظام تلاش دارند که انتخابات به خوبی برگزار نشود و آرای مردم را متفرق و پراکنده کنند که برای مقابله با این توطئه‌ها، مردم باید مراقب باشند که این‌گونه آسیب‌ها و صدمات به نظام وارد نشود./پ
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار