کد خبر: ۱۴۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸ 16 December 2015

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از اجرای طرح‌های ویژه برای کنترل سگ‌های ولگرد در این شهرستان خبر داد.

مجتبی اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مشکلات کلانشهرها و شهرستان‌های مختلف کشور، وجود حیوانات ولگرد به ویژه سگ‌های ولگرد است.

وی افزود: مردم کرج بارها از مسئولان و مدیریت شهری می‌خواستند که در خصوص کنترل و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اقدامات جدی انجام شود.

این مسئول افزود: در گذشته شیوه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد به این صورت بود که این حیوانات را از طریق شلیک گلوله و یا شیوه‌های دیگر از بین می‌بردند که آثار مخرب بسیاری در جامعه داشت.

اسکندری گفت: کشتن سگ‌های ولگرد از طریق شلیک گلوله، آسیب‌های بهداشتی بسیاری به همراه دارد به صورتی که موجب انتقال بیماری‌ها و آلودگی محیط زیست می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر این شیوه در ذهن مردم اثرات مخربی گذاشته و هیچ یک از شهروندان حاضر به مشاهده کشتن حیوانات بی‌گناه به این صورت و در خیابان و معابر عمومی نیستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بیان داشت: در این راستا طرحی را در دستور کار قرار دادیم که بر اساس آن، سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان کرج با شیوه‌های تخصصی و به صورت بهداشتی زنده‌گیری شده و این حیوانات در مرکزی که به منظور نگهداری از آنها در منطقه حلقه‌دره کرج ایجاد شده، نگهداری می‌شوند.

اسکندری افزود: پناهگاهی که به منظور نگهداری از سگ‌های ولگرد در این منطقه احداث شده است، بیش از 7 هزار مترمربع وسعت داشته و دارای 2 سوله است که یکی از این سوله‌ها به محل قرنطینه حیوانات،‌ عقیم‌سازی و واکسیناسیون آنها اختصاص یافته و سوله دیگر برای نگهداری از سگ‌های ولگرد استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه اجرای این طرح‌ها در کنار افزایش رضایت‌مندی مردم موجب کاهش بیماری‌های و آلودگی محیط زیست در شهرستان کرج شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: از سوی دیگر اجرای طرح فوق که با هدف کنترل سگ‌های ولگرد در کرج اجرا گردید،‌ رضایت‌مندی دوستداران محیط زیست را به همراه داشته و برخی از گروه‌های حامی محیط زیست با حضور در شهرداری کرج و همچنین سازمان مدیریت پسماند از عوامل اجرای این طرح تقدیر کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار