مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: 887 میلیون دلار انواع کالا از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه از گمرک مهران به کشور عراق صادر شده است.
کد خبر: ۱۴۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷ 20 December 2015
مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: 887 میلیون دلار انواع کالا از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه از گمرک مهران به کشور عراق صادر شده است.

به گزارش تابناک ایلام ؛خلیل حیدری روز یکشنبه اظهار کرد: 887 میلیون دلار در مجموع طی مدت یاد شده از مرز مهران صادرات صورت گرفته و مهم ترین محصولات صادراتی نیز شامل سیمان، پلی اتیلن، محصولات غذایی همچون گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز، مصالح ساختمانی از جمله سنگ، کاشی و آجر، بدنه خودرو و کفش بوده است.
وی با بیان اینکه فعالیت صادراتی در مرز مهران به دو شکل اظهار شده گمرکی استان ایلام و اظهار شده گمرکات سایر مناطق کشور است، افزود: گمرک استان ایلام طی هشت ماه سال 94 رتبه ششم مرزهای کشور از نظر وزنی و رتبه 12 را از نظر ارزشی در میان 31 استان کشور به خود اختصاص داده است.
مدیرکل گمرکات ایلام یادآور شد: صادرات محصولات اظهار شده در استان طی مدت یاد شده 412 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال 2 درصد کاهش را نشان می دهد.
حیدری تاکید کرد: وجود روزهای تعطیل بسیار در مهران و متوقف شدن یک ماهه فعالیت صادراتی در مرز مهران بدلیل تغییر قوانین و مقررات گمرکی در عراق در ابتدای امسال از مهمترین عوامل کاهش صادرات از این نقطه مرزی در سال جاری بوده است.
وی ادامه داد: طی هشت ماه امسال 476 میلیون دلار کالا که در سایر گمرکات کشور اظهار شده نیز از طریق مرز مهران صادر شده است که در مقایسه با سال گذشته 22 درصد افزایش را نشان می دهد.
مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: سال گذشته بیش از یک میلیارد و 295 میلیون و 823 هزار دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل 42 درصد افزایش یافت.
روزانه بیش از 500 دستگاه کامیون و تریلر محموله های کالا را از نقاط مختلف کشور به گمرک مهران در 85 کیلومتری جنوب ایلام منتقل تا پس از سیر مراحل قانونی از این طریق به کشور عراق صادر شود./م

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار