مدیر جهادکشاورزی شهرستان نمین گفت:‌ برای نخستین بار کشت پاییزه سیب‌زمینی را در نمین آغاز کردیم تا در صورت مثبت بودن نتایج در سال‌های آینده توسعه الگویی این کشت ادامه پیدا کند.
کد خبر: ۱۴۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 20 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، محمد حسنی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از کشت پاییزه محصول سیب‌زمینی در نمین اظهار کرد: کشت آزمایشی پاییزه سیب‌زمینی در روستای مرنی با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی اردبیل انجام شد.

وی افزود: کشت با غده‌کار و به صورت مستقیم و بدون انجام خاکورزی صورت گرفت که در این روش به علت باقی ماندن کاه و کلش گندم سال قبل در مزرعه از فرسایش خاک جلوگیری شده و در این روش حداکثر نزولات آسمانی در زمستان به خاک نفوذ می‌کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نمین گفت: با اجرای این روش تعداد دفعات آبیاری و همچنین میزان مصرف آب کاهش یافته و از فرصت زمانی حداکثر استفاده می‌شود و به محض برداشت محصول گندم و قبل از آغاز بارش پائیزه، کشت سیب‌زمینی در وقت فراغت کشاورز انجام می‌شود.

حسنی یادآور شد: این روش موجب کاهش هزینه انبارداری بذر شده و بذر سیب‌زمینی در زیر خاک تا گرم شدن هوا و مساعد شدن شرایط لازم، رشد خود را در بهار آغاز کرده و محصول زودتر می‌رسد و در زمان اتمام محصول سیب‌زمینی در بازار، این محصول به صورت تازه‌خوری با قیمت مناسب به بازار عرضه می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار