مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در استان مهار شده است و هیچ آفتی محصولات سردرختی را تهدید نمی‌کند.
کد خبر: ۱۴۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷ 20 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، عبدالرحمن زاغی با بیان اینکه تاکنون در 46 هزار و 183 هکتار از باغات استان ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای انجام شده است، اظهار کرد: برای کنترل مگس میوه مدیترانه‌ای یک‌هزار و 500 عدد تله نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه برای کنترل و مبارزه با این بیماری 18 هزار و 500 عدد مگس میوه مدیترانه‌ای شکار و 65 هزار و 579 اصله درخت طعمه‌پاشی شده است، افزود: یک‌هزار و 900 کیلوگرم میوه آلوده معدوم‌سازی شده که در مقایسه با تولید دو میلیون تنی بسیار ناچیز است.

زاغی خاطرنشان‌ کرد: مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای کنترل مگس میوه مدیترانه‌ای 225 کلاس گروهی برگزار کرده و به 7 هزار و 700 بهره‌بردار به‌ صورت انفرادی آموزش داده است.

وی به باغداران توصیه کرد: برای کنترل و جلوگیری از آفت مگس میوه مدیترانه‌ای تمامی میوه‌های رسیده سال گذشته را برداشت کرده و نسبت به برداشت میوه در سال جدید اقدام کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: باغداران میوه‌های آلوده و مشکوک به مگس میوه مدیترانه را که در زیر درختان انباشته است در عمق 50 سانتی‌متری خاک دفن کنند.

زاغی ادامه داد: تله‌های جلب‌کننده حاوی مایع سراترپ یا تله فرمونی باید برای شکار انبوه و طعمه‌پاشی با پروتئین هیدرولیزات به‌ همراه حشره‌کش مالاتیون برای جلوگیری و کنترل آفت مگس میوه مدیترانه‌ای مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: باغداران نسبت به مبارزه زراعی در فصل زمستان برای کنترل مگس میوه مدیترانه‌ای اقدام کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: با کاهش دما و افزایش بارندگی در استان، وضعیت مگس میوه مدیترانه‌ای مهار شده است و هیچ آفتی محصولات سردرختی را تهدید نمی‌کند؛ باغداران باید توصیه‌های کارشناسان حفظ نباتات را برای کنترل این آفت جدی بگیرند.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار