بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲ 22 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



برادرزاده علم الهدی از گیلان آمد ؛ با عمویم اختلاف فکری دارم

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در فرمانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدصادق علم الهدی، پیش از ظهر امروز با حضور در فرمانداری قم، در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان گیلان، ثبت نام کرد.

سید محمدصادق علم الهدی که در حال حاضر ۴۰ ساله و متولد تهران است، در انتخابات دوره قبل مجلس خبرگان نیز کاندیدا بود و به عنوان جوان‌ترین کاندیدا شناخته شد.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، در حاشیه ثبت نام برای کاندیداتوری در مجلس خبرگان رهبری، گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه خبرگان جایگاه بی‌بدیلی در نظام جمهوری اسلامی مخصوصا در بحث انتخاب رهبر دارد، گفت: خبرگان بازوی رهبری نظام است.


علم الهدی: با عمویم در روش‌ها تفاوت دارم


وی افزود: فکر می‌کنم اگر مجلس خبرگان قوی داشته باشیم که بتواند شکل قانونمند و منضبط فعالیت خود را انجام دهد، آینده خوبی برای نظام متصور خواهیم بود.

این کاندیدای مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر استقلال مجلس خبرگان، گفت: اگر مجلس خبرگان استقلال نداشته باشد، نبودن آن بهتر است.

خوشحالم خدا توفیق داده در سطح خبرگان کاندیدای گیلان باشم. وی با بیان اینکه استان گیلان ۴نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد، در خصوص دلایل کاندیداتوری خود از این حوزه انتخابیه، گفت: گیلان خانه مادری من است و خوشحالم که خدا توفیق داده در این مجلس کاندیدا شوم.

سید محمدصادق علم الهدی در پاسخ به این سؤال که آیا شما با عموی خود آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد اختلاف فکری دارید؟ با تاکید بر تفاوت جایگاه‌ها بین خودش و آیت‌الله علم‌الهدی گفت: در روش‌ها ممکن است تفاوت‌هایی بین من و ایشان باشد؛ البته هر دوی ما اشتراک‌هایی نیز داریم و آن اینکه خواهان جامعه دینی و خواهان صلاح و خیر مردم هستیم، اما در روش‌ها ممکن است بنده را نسبت به ایشان متفاوت ارزیابی کرد.




هشدار جعفرزاده به وزیر کشور درباره قانون شکنی در سخنرانی ها

تابناک گیلان: عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: ادامه اینگونه روند و برخورد با سخنرانی های مجوز دار وزیر کشور را به مجلس خواهد کشاند،هر چند که ما دوستدار دولت هستیم اما کوتاهی و قصور مسئولان امنیتی کشور را نمی توان نادیده گرفت.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بر هم زدن برخی مراسم های مجوز دار از سوی عده ای گفت: عدم برخورد با خاطیان و کوتاهی و قصوری که در این زمینه صورت گرفته است موجب ادامه اینگونه برخوردها و به هم زدن مراسم ها می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به تکرار اینگونه حوادث طی چند وقت اخیر می توان نتیجه گرفته که یا اراده ای برای برخورد نیست و یا به هر شکلی در زمینه به هم زدن مراسم های سخنرانی دستوری صادر می شود.

وی گفت: اگر قانونی در مورد برخورد با ایگونه قانون شکنی ها وجود داشته باشد  دولت و وزرات کشور موظف به اجرای قانون هستند.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: برای برگزاری مراسم مسئولان زیربط یا مجوزی صادر نکنند و یا اگر مجوز صادر شد باید در قبال امنیت مراسم نیز مسئول باشند.

وی گفت: برای آن مسئول بلند پایه ای که در دانشگاه اعلام می کند که به شما میگویم که به فلانی اجازه سخنرانی ندهید متاسفم؛مگر افراد می توانند حکم صادر کنند پس نقش قوای مقننه،مجریه و قضاییه در این میان چیست؟



احتمال فراخواندن وزیر کشور در پی ادامه روند بر هم زدن مراسم های سخنرانی/لزوم برخورد با قانون‌شکنان



عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس ضمن درخواست برای برخورد جدی با اینگونه اقدامات و بر هم زدن سخنرانی های مجوزدار در عین حال گفت: ادعایی ندارم که تمام سخنران ها افراد شایسته ای هستند اما هر فردی که مجوز سخنرانی داشته باشد می تواند سخنرانی کند و در صورتی که مجوز خلافی صادر شده باشد باید با صادر کننده مجوز برخورد کرد؛و اگر سخنران مرتکب خلافی شده باشد مسئولان مربوطه باید برخورد کنند و نه افراد دیگر.

حعفرزاده ایمن آبادی گفت: متاسفانه ادامه اینگونه روند و برخورد با سخنرانی های مجوز دار وزیر کشور را به مجلس خواهد کشاند،هر چند که ما دوستدار دولت هستیم اما کوتاهی و قصور مسئولان امنیتی کشور را نمی توان نادیده گرفت.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که به سخنرانی ها مجوز می دهند تعهداتی نیز در قبال حفظ امنیت مراسم دارند؛بنابراین در صورت برخوردهای غیر قانونی با سخنران ها در بیرون از کشور نمایی ایجاد می شود که در ایران به افراد اجازه صحبت داده نمی شود.




فکر میکردیم که در غیاب همسرش در گیلان خودکشی کرده

یک مرد که همسرش را در قزوین کشته و دروغ‌پردازی‌های زیادی کرده بود قصاص شد.

این جنایت نخستین روز اردیبهشت ماه سال 89 در شهر الوند رخ داد و ابتدا همه تصور کردند زن جوان در غیاب شوهرش که در گیلان بوده خودکشی کرده است.

اما بررسی‌های پلیسی نشان از قتل داشت تا اینکه شوهر وی با اتهام جنایت خانوادگی روبه‌رو شد و این مرد 28 ساله ادعا کرد: «وقتی از گیلان به خانه‌‌ام بازگشتم و مردی را در حیاط دیدم، وارد شدم و همسرم را به خاطر خیانت به خودم کشتم.»

این مرد دروغگو اصرار بر این داستان داشت تا اینکه بررسی‌ها نشان داد که همسر مقتول در روز حادثه با پدر و برادران  این زن دعوا می‌کند و این جر و بحث آنها بالا می‌کشد و او پس از جدایی از آنها به خانه خود رفته و در آنجا نیز با همسرش جر و بحث می‌کند و دعوای آنها با قتل خاتمه می‌یابد.

تجسس‌ها نشان داد مرد همسرکش برای گمراه کردن دیگران برادر معتادش را خبر می‌کند و او را بیرون از قزوین، اطراف باراجین می‌برد و طلاهای همسرش را به او می‌دهد و بعد برادرش را از کوه پرتاب می‌کند تا دیگران با پیداکردن طلاها تصور کنند که برادرش همسر او را به قتل رسانده است اما برادر با وجود پرتاب شدن از کوه، زنده مانده و راز این جنایت فاش می‌شود. این مرد در شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین محاکمه شد و حکم قصاص دیروز در زندان مرکزی اجرا شد.




امروز 38 نفر دیگر به صحنه آمدند

تابناک گیلان: رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: در چهارمین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 38 نفر نام نویسی و در ششمین روز ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان، پنج نفر نام نویسی کرده اند.

محمد احمدی پور عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در چهارمین روز از ثبت نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 38 نفر نام نویسی کردند که از این تعداد، 35 نفر مرد و سه نفر زن بوده اند.

وی افزود: بر این اساس، شمار داوطلبان نام نویسی شده برای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تاکنون به 127 نفر رسیده است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان ادامه داد: کار ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان در 11 حوزه انتخابیه اصلی شامل رشت، فومن، صومعه سرا، تالش، انزلی، آستارا، رودبار، لاهیجان، لنگرود، رودسر و آستانه اشرفیه انجام می شود.





احمدی پور اضافه کرد: همچنین امروز و در ششمین روز ثبت نام از داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پنج نفر با حضور در فرمانداری رشت نام نویسی کردند که بر این اساس، شمار داوطلبان نمایندگی دور پنجم مجلس خبرگان از گیلان، به 23 نفر رسید.

* زمان ثبت نام تمدید نمی شود

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان خاطرنشان ساخت: زمان ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، تمدید نمی شود و بر این اساس، فردا (چهارشنبه دوم دی ماه) آخرین مهلت نام نویسی از داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خواهد بود.

وی یادآور شد: ساعت کار حوزه های انتخابیه اصلی در استان که کار ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را انجام می دهند، از ساعت هشت صبح تا 16 و 30 دقیقه است.

ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از شنبه بیست و هشتم آذرماه و نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از پنجشنبه هفته گذشته بیست و ششم آذرماه آغاز شده است.

صلاحیت داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پنجم تا 14 دی ماه توسط هیات های اجرایی بررسی می شود و پس از آن، افراد ردصلاحیت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دی اعتراضشان را ارائه دهند تا هیات های نظارت بر انتخابات آنها را بررسی کنند و نتیجه را تا 26 دی به شورای نگهبان دهند.

شورای نگهبان نظر نهایی خود را نسبت به اعتراضات تا 16 بهمن اعلام خواهد کرد و در مرحله بعدی، اعتراض داوطلبان به این نظر شورا صورت می گیرد. اسامی نهایی در 20 بهمن از طرف شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود و این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را در 27 بهمن به حوزه های انتخابیه می دهد تا فردای این روز، فرمانداران اسامی را منتشر کنند.
زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات از 29 بهمن تا پنجم اسفند به مدت یک هفته خواهد بود تا با یک تنفس یک روزه در آن، مردم شریف ایران در 7 اسفند با آرای ریخته شده در صندوق های رای، نظر خود را درباره آنها اعلام کنند.

استان گیلان با افزون بر 14 هزار کیلومترمربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار