عضو هیات مدیره در همایش عاملین ذی حساب:
كارگاه آموزشي عاملين ذی حساب و كارشناسان حقوق و دستمزد در روز سوم با طرح مباحث مرتبط با بیمه و نيروي انساني، پایان یافت.
کد خبر: ۱۵۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴ 23 December 2015
كارگاه آموزشي عاملين ذی حساب و كارشناسان حقوق و دستمزد در روز سوم با طرح مباحث مرتبط با بیمه و نيروي انساني، پایان یافت.

به گزارش تابناک ایلام، از روابط‌ عمومی شرکت پست، سی‌ام آذر ماه، در آخرین روز همایش سه روزه عاملین ذی حساب و کارشناسان حقوق و دستمزد، عضو هیات‌مدیره، معاون مالی و اداری مدیرعامل و مدیران این حوزه به تشریح موضوعات مربوط به بیمه، سیستم حضور و غیاب، وصول مطالبات و تغییرات ایجاد شده در بخش وام 6 درصد کارکنان پرداختند.

حلال‌خور عضو هیات‌ مدیره، در کارگاه آموزشی ذی حسابان، تغییرات به وجود آمده در خدمات سنتی را بسیار وسیع و سریع برشمرد و گفت: هم اکنون ادارات پست دنیا به سمت سرویس‌هایی نظیر پست لجستیک و نامه‌های غیر ثبتی پیش رفته و از ارائه خدمات سنتی فاصله گرفته‌اند.

عضو هیات‌مدیره همچنین به اساسنامه پست که منتظر طرح در صحن علنی مجلس است، اشاره کرد و گفت: اساسنامه جدید، در کمیسیون‌های مربوطه تایید شده و چنانچه در صحن علنی مجلس به تصویب برسد، وضعیت ساختاری و حقوقی پست مشخص خواهد شد.

وی در ادامه بر لزوم تجهیز کارشناسان پست به علم روز تاکید کرده و تفکر و پژوهش را لازمه کار کارشناسان اجرایی دانست.

حلال‌خور در ادامه، ارائه اطلاعات مورد نیاز مسئولان پست توسط کارشناسان مالی را بسیار مهم دانست و گفت: ارائه اطلاعات به موقع و دقیق نقش بسزایی در تصمیم‌گیری‌ها و ارائه گزارش‌های متقن و مستند به مسئولان بالاتر دارد.

عضو هیات‌مدیره پیگیری مطالبات از مشتریان کلان را بسیار مهم خواند و افزود: چندین میلیارد تومان از مطالبات هنوز بلاتکلیف مانده که در صورت وصول، پرداختی‌ها به کارکنان افزایش خواهد یافت.

وی در پایان خواستار مشارکت کارشناسان حاضر در امور مربوطه شد و اظهار داشت: از ارائه پیشنهاد سازنده شما همکاران استقبال می‌کنیم و امیدواریم در این امر ما را کمک نمایید.

علی دوستی معاون مالی و اداری مدیرعامل نیز در این کارگاه با اشاره به تغییر بانک عامل پرداخت وام 6 درصد کارکنان، اظهار داشت: در توافقی با بانک رسالت انجام شده، از بهمن ماه وام 6 درصد کارکنان رسمی‌، پیمانی و قراردادی از طریق این بانک پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: این وام با کارمزد 2 درصد و مبلغ  10و 20 میلیونی در نظر گرفته شده که احتمال افزایش آن در سال آتی نیز وجود دارد.

معاون مالی و اداری مدیرعامل، پس از آن سازوکار پرداخت این وام را اینگونه تشریح نمود: با توافق صورت گرفته بین پست و بانک مذکور، در هر استان، شهرستان و ستاد، نماینده‌ای از پست معرفی شده و مدارک مورد نیاز از طریق این فرد به بانک ارسال می‌شود و دیگر لزومی به مراجعه حضوری متقاضیان دریافت وام نمی‌باشد.

علی دوستی همچنین با بیان این موضوع که وظایف عاملین ذی حساب بسیار سخت است، اظهار داشت: با وجود سختی‌های زیاد در کار، انتظارات ما نیز بالاست و همکاران باید در بهینه شدن فرآیندها به ما کمک کنند.

وی در ادامه با تبریک انتصاب طبائی به سمت مدیرکل امور مالی و دریافت حکم ذی حسابی ، اظهار امیدواری نمود تا با همکاری کارکنان، اهداف شرکت محقق شود.

نعمت‌خواه مدیرکل توسعه سرمایه انسانی نیز طی سخنانی، به نکات مهمی در خصوص سیستم حضور و غیاب،آموزش، ارتقای شغلی و مباحث مرتبط با کارکنان اشاره نمود.

وی با اشاره به سیستم حضور و غیاب و مراحل آزمایش آن در تهران، اظهار داشت: سیستم مذکور بسیار جامع بوده و پس از بر طرف شدن برخی مشکلات آن، علاوه بر حضور و غیاب، آموزش، ارتقای شغلی، صدور احکام و مواردی از این دست، از طریق این سیستم راهبری خواهد شد.

نعمت‌خواه سپس گفت: کارشناسان حاضر در جلسه موظف به کنترل گزارش‌های خروجی بوده و از این جهت مسئولیت سنگینی بر دوش دارند.

طبائی، ذی حساب و مدیرکل امور مالی نیز در کارگاه آموزشی یاد شده، در سخنان خود بر کنترل هزینه‌ها تاکید ورزیده و از کارشناسان این حوزه خواست نسبت به شناسایی نقاط پر هزینه و اصلاح آنها کوشا باشند.

وی پس از آن اظهار داشت: از مشکلات این اداره‌کل کاملاً آگاه هستم و نهایت تلاش خود را برای ارتقای وضعیت رفاهی همکارانم می نمایم.

این همایش سه روزه با اهدای لوح تقدیر به کارشناسان برگزیده پایان یافت.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار