مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر گفت: امسال فروش گندم شهرستان ملایر به دولت از 9 هزار به 16هزار تن ارتقاء یافته کرده است.
کد خبر: ۱۵۰۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲ 24 December 2015

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر گفت: امسال فروش گندم شهرستان ملایر به دولت از 9 هزار به 16هزار تن ارتقاء یافته کرده است.

به گزارش ایسنا؛ "غلامحسین تقوی" با اشاره به افزایش 80 درصدی فروش گندم به دولت اظهار کرد: امسال 35 هزار و 750 هکتار گندم، هفت هزار و 650هکتار جو آبی و دیم و 170هکتار کلزا در شهرستان ملایر کشت شده است.

وی با بیان اینکه امسال به میزان کافی بذر گواهی‌شده در اختیار کشاورزان قرار گرفته است، افزود: تعدادی از کشاورزان نیز از بذرهای اصلاح شده خودشان استفاده کرده‌اند همچنین کود ازته، فسفاته و پتاسه به میزان کافی در اختیار کشاورزان قرار داده شده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به بارش‌های اخیر تولید محصولات در سال‌زراعی‌جاری افزایش یابد.

اجرای طرح‌های حفظ آب و خاک در ملایر

تقوی با اشاره به سیاست حفظ آب و خاک در شهرستان ملایر گفت: جهادکشاورزی شهرستان ملایر درصدد است تا برای اجرای سیاست حفظ آب و خاک کشاورزان را به کشت گلخانه‌ای ترغیب کند و اطلاع‌رسانی و آموزش لازم را به کشاورزان برای تغییر سبک کشت ارائه دهد.

وی ادامه داد: تسهیلات لازم با توجه به میزان کشت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود کشاورزان از این طرح استقبال کنند.

وی تصریح کرد: چهار هزار و 620 هکتار از اراضی شهرستان ملایر مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار است همچنین 21 کیلومتر از اراضی این شهرستان مجهز به لوله‌گذاری تحت فشار است که کشاورزان در این خصوص برابر طرحی که انجام می‌دهند 85 درصد تسهیلات بلاعوض دریافت می‌کنند.

تقوی تصریح کرد: شهرستان ملایر رتبه اول در کسب ارزش ریالی محصولات تولید شده و رتبه سوم استان را در کسب ارزش وزنی محصولات تولید شده داراست.

کسب رتبه اول استان در تولید محصولات دامی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر عنوان کرد: بیشترین تولیدات این شهرستان به تولید محصولات دامی اختصاص دارد به طوریکه ملایر با تولید سالانه 65 هزار تن شیر رتبه نخست استان را کسب کرده است.

وی ادامه داد: ملایر با داشتن 21 هزار هکتار اراضی باغی، 58 درصد از باغات استان را به خود اختصاص داده است به گونه‌ای که سالانه 30 هزار تن کشمش صادراتی از این شهرستان صادر می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار