همایش رؤسای جهاد دانشگاهی کشور؛
سرپرست استانداری مرکزی؛ فعالیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی و فرهنگی از مهم‌ترین رسالت‌های جهاد دانشگاهی بوده و الگویی برای دیگر نهادها به شمار می رود.
کد خبر: ۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰ 28 January 2015
سرپرست استانداری مرکزی گفت: پژوهشکده ارتقاء صنعت در استان راه‌اندازی شود تا با استفاده از ظرفیت‌های استان در بخش صنعت این مهم را ارتقاء دهد.

شکرالله حسن‌بیگی، در همایش رؤسای جهاد دانشگاهی کشور که در اراک برگزار شد، با اشاره به گفتمان مطرح کشور اظهار داشت: امروزه گفتمان علم‌و فن‌آوری به‌عنوان گفتمان پایه کشور مورد تأئید بوده و در این گفتمان سند چشم‌انداز و افق 1404 توسعه کشور مورد توجه جدی قرار گرفت.

وی افزود: برای دستیابی به تأکیدات مقام‌معظم رهبری در زمینه توسعه علمی کشور دانشگاه‌ها نقش مؤثری را ایفا می‌کنند و به‌عنوان موتور محرکه می‌توانند در هماهنگ‌سازی سایر نهادها نقش بسزایی داشته باشند.

سرپرست استانداری مرکزی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی نیز در این راستا به وظیفه خود به‌خوبی عمل کرده و به‌عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، در زمینه‌های فعالیت‌های علمی در راستای توسعه کشور گام‌های مؤثری برداشته است.

حسن‌بیگی بااشاره به فعالیت‌های تحقیقاتی کشور پس از انقلاب گفت: بی‌شک فعالیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی و فرهنگی از مهم‌ترین رسالت‌های این نهاد انقلابی است که الگویی برای دیگر نهادها است.

وی افزود: در حوزه تحقیقات و پژوهش این نهاد علمی خدماتی را به ویژه در بخش‌های صنایع شیمیایی، علوم انسانی، بهداشت، فناوری‌های نوین پزشکی، تکنولوژی نانو و سایر دستاوردهای نصیب کشور کرده و در ارتقاء جایگاه علمی کشور نقش قابل توجهی را هم در عرصه ملی و هم بین‌المللی به نمایش گذاشته است.

سرپرست استانداری مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بالای صنعتی بوده که می‌توان با ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه زمینه توسعه علمی کشور را فراهم کرده و در زمینه اقتصادی کشور را به پیشرفت رساند.

حسن‌بیگی بااشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: بدون‌شک با ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه و حلقه مفقوده این ارتباط که همان شرکت‌های دانش‌بنیان هستند گامی مؤثر در پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری‌اسلامی است.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود انتظار می‌رود که جهاددانشگاهی بیش از پیش در راستای جامه عمل پوشاندن به رسالت‌های خود تلاش کند و با شناخت ظرفیت‌های موجود به ویژه ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه کشور را اوج قله‌های شکوفایی برساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار