کد خبر: ۱۵۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 27 December 2015

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج بر تامین نیازهای بهداشتی درمانی عشایر در این استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ،از روابط عمومی فرمانداری کرج ،محمد تقی ایرانی روز یکشنبه در نشست ساماندهی عشایر کرج افزود: حقوق شهروندی شهری ،روستایی و عشایری نمی شناسد و برطرف کردن نیازهای مادی ،معنوی،آموزشی و بهداشت و درمان شهروندان ضروری است .

وی ادامه داد: هر چند البرز در مقایسه با سایر استان ها محدوده عشایری کمتری دارد،اما نقش عشایر این استان در تامین مواد غذایی مردم چشمگیر است.

ایرانی گفت:باید ساماندهی عشایر کوچنده و اسکان عشایر داوطلب، برنامه ­ریزی و حمایت از آن ها بر اساس راهبردهای استانی مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برنامه ششم توسعه در حال تدوین است امور عشایر روستایی تحت یک مدیریت قرار می گیرد از این رو امور عشایر کرج، منابع طبیعی و آبخیز داری و جهاد کشاورزی نیز می توانند مسیرها و ورود و خروج دام را کنترل کنند.

فرماندار کرج خاطرنشان کرد: ساماندهی وامنیت دام های عشایر برای افزایش اثربخشی فعالیتها و ارتقای شاخص های توسعه درجامعه عشایری ضروری است.

وی همچنین خواستار تلاش ویژه برای رفع مشکلات و تامین نیازهای عشایر شد و افزود: یکی از مشکلات اساسی عشایر کمبود آب است که خشکسالی های اخیر باعث شده تا منابع تامین و ذخیره در مناطق عشایری تحلیل رفته و نابود شود.

ایرانی تاکید کرد: امور آب منطقه ای باید تلاش کند که مشکلات آب شرب عشایر رفع شود.

معاون استاندار البرز با تاکید بر اینکه عشایر در تولید محصولات ارگانیک نقش ویژه ی دارند گفت: ایجادنمایشگاه دائمی عشایر فرصتی برای ارائه خدمات مناسب تر به خانواده هاست که باید ازاین ظرفیت به بهترین شکل استفاده شود.

وی یادآورشد: با توجه به اینکه خدمات رسانی به عشایر فرابخشی بوده و مدیریت امور عشایر به تنهایی قادر به تامین خدمات و نیازمندی های جامعه عشایری نمی باشد، از مدیران دستگاههای اجرایی خواهشمندیم اقدامات عملی و اساسی را انجام و مشکلات و نیازهای عشایر از جمله در بخش آموزش ودرمان و مراقبت های بهداشتی را مرتفع کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار