امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی خاری در چشم دشمنان است که همواره در اندیشه برهم زدن این وحدت هستند.
کد خبر: ۱۵۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 28 December 2015
امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی خاری در چشم دشمنان است که همواره در اندیشه برهم زدن این وحدت هستند.

آیت الله محمد حجتی در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر رحمت (ص)، اظهار داشت: تفرقه افکنی دشمنان نتوانسته مانع ترویج و گسترش اسلام شود و وحدت مسلمانان می تواند مانند سدی محکم در برابر این توطئه ها عمل کند.

وی با بیان اینکه دشمنان از هیچ تلاشی برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان مضایقه نمی کنند، افزود: گسترش دین اسلام در کشورهای غیر مسلمان نیز آنها را نگران کرده است.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه راه اندازی جریانات تکفیری از سوی دشمنان تنها به دلیل نشان دادن اسلامی غیر واقعی و آمریکایی است، گفت: با این اقدامات خود می خواهد چهره ای خشن را از اسلام نشان دهد.

حجتی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی ایران وحدت به معنای واقعی کلمه در بین بسیاری از مسلمانان کشورهای جهان وجود دارد و امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری نیز همواره بر حفظ وحدت تأکید فراوان داشته اند.

این مقام مسئول وجود وحدت و همدلی بین مسلمانان شیعه و سنی را سدی محکم در برابر توطئه های دشمنان عنوان کرد و ادامه داد: همه مسلمانان باید در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشند.

به گفته وی، اختلافات بین شیعه و سنی موجب مشکلاتی در برخی از کشورها شده که این امر سوء استفاده دشمنان را ممکن ساخته  و باید برای ایجاد اتحاد و همبستگی بین جوامع مسلمان همت ویژه ای داشت.

امام جمعه موقت کرمانشاه اضافه کرد: دشمنان اسلام سعی دارند با ایجاد تفرقه مسلمانان را به جان هم انداخته و با راه اندازی فتنه های فراوان هدفی جز ضربه زدن به اسلام ندارند.

حجتی با بیان اینکه ترویج دین مقدس اسلام موجب روی آوردن خیل عظیمی در کشورهای غیر مسلمان به این دین مبین و ناب محمدی شده، گفت: با این وجود فتنه انگیزی های آنها نتوانسته از ترویج اسلام جلوگیری کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر قدرت جهانی نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از وحدت و اتحادی است که بین مسلمانان شیعه و سنی در ایران اسلامی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار