مديرکل سياسي و انتخابات استانداري ايلام؛
مديرکل سياسي و انتخابات استانداري ايلام از تشکيل 6 کميته برپاکننده انتخابات در استان ايلام خبر داد.
کد خبر: ۱۵۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳ 29 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مديرکل سياسي و انتخابات استانداري ايلام از تشکيل 6 کميته برپاکننده انتخابات در استان ايلام خبر داد.

عبادالله باقري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد انتخابات استان ايلام به رياست حسين کلانتري معاون سياسي امنيتي استاندار ايلام از ماه‌هاي گذشته تشکيل شده و با ايجاد شش کميته فعاليت‌هاي خود را آغاز کرده است.

مديرکل سياسي و انتخابات استانداري ايلام گفت: اين کميته‌ها شامل کميته‌هاي اطلاع‌رساني، حقوقي، فناوري اطلاعات، حراست و استعلامات، پشتيباني و مالي است و همزمان يک ستاد امنيت انتخابات در کنار اين ستاد با رياست حسين کلانتري معاون سياسي امنيتي استاندار ايلام نيز تشکيل شده است.

وي با بيان اينکه پس از تشکيل کميته‌ها فعاليت کميته‌ها شروع شده است، ادامه داد: در انتخابات سه مرحله مد نظر مسئولان امر قرار دارد که مي‌توان به قبل، حين و پس از انتخابات تقسيم‌بندي کرد.

اين مسئول اضافه کرد: تا مرحله قبل از انتخابات با درايت استاندار ايلام و رئيس ستاد انتخابات استان ايلام در مجموع 26 جلسه با 175 مصوبه برگزار شده است که حاصل اين تلاش‌ها اين است که در زمان فعلي با جرات اعلام مي‌کنيم که حتي براي جمعه آتي نيز براي برپايي انتخابات از آمادگي کامل برخورداريم.

باقري تصريح کرد: خوشبختانه آمادگي لازم از حيث سخت‌افزاري و نرم‌افزاري براي برپايي انتخابات پيش رو را داريم و در اين راستا هيچ مشکلي وجود ندارد. در حال حاضر حوزه‌هاي فرعي و اصلي و فرمانداران و ... در آمادگي کامل براي برگزاري انتخابات هستند.

مديرکل سياسي و انتخابات استانداري ايلام گفت: در حال حاضر رايزني‌هاي لازم با شرکت زيرساخت، شرکت مخابرات و ... انجام شده و 95 درصد از شعب اخذ راي به صورت آنلاين فعال هستند که راي‌گيري به صورت آنلاين در اين شعب انجام خواهد شد.

وي ادامه داد: از تاريخ 20 آذر امسال به دستور وزير کشور وارد مرحله اجراي انتخابات شديم و تشکيل هيئت‌هاي اجرايي در دستور کار قرار گرفت.

اين مسئول با اشاره به اينکه اهل قلم به راستي در آگاهي‌بخشي جامعه نقش و جايگاه ويژه‌اي دارند، اضافه کرد: رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطي مردم و مسئولان خواسته‌ها و ديدگاه‌هاي مردم را به مسئولان انتقال مي‌دهند و سخنگوي افکار عمومي‌هستند.

باقري تصريح کرد: رسانه‌ها نقش مهمي‌در تشويق مردم براي حضور حداکثري در انتخابات دارند و هرچه مشارکت مردم بيشتر باشد نهاد انتخاب شونده از جمله مجلس شوراي اسلامي‌و مجلس خبرگان رهبري از پشتوانه مردمي‌بيشتري برخوردار است و اقتدار بيشتري دارد./پ

منبع: روزنامه مردم سالاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار