فرماندار فامنین گفت: با تغییر الگوی کشت باید به سمت کشت‌ محصولات کم آب‌بر برویم که در این خصوص باید در بحث کشت زعفران بیشتر کار شود.
کد خبر: ۱۵۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 29 December 2015

فرماندار فامنین گفت: با تغییر الگوی کشت باید به سمت کشت‌ محصولات کم آب‌بر برویم که در این خصوص باید در بحث کشت زعفران بیشتر کار شود.

به گزارش فارس ،ظاهر پورمجاهد در «همایش راه‌های مقابله با خشک‌سالی» با بیان اینکه باید تدبیری برای مصرف بهینه آب شود، اظهار کرد: آب، چالش اصلی توسعه در کشور، استان و شهرستان است.

وی فرهنگ‌سازی را کمک به صرفه‌ جویی در مصرف آب دانست و گفت: با مدیریت مصرف آب و افزایش اطلاعات فردی و آگاه‌سازی در خصوص وضعیت آب شاهد صرفه‌جویی چشمگیری خواهیم بود.

فرماندار شهرستان فامنین با اشاره به آمادگی قوای سه‌گانه برای مقابله با مصرف بی‌رویه آب افزود: اگر کسی به خاطر منافع شخصی نسبت به استفاده بی‌رویه از آب اقدام کند، خیانت بزرگی به مردم کرده و با وی برخورد قانونی می‌شود.

وی خواستار فرهنگ‌سازی مصرف آب در مدارس و سایر اماکن شد و تصریح کرد: با توجه به افت 150 متری آب در شهرستان فامنین باید به مصرف یک قطره آب نیز حساس شویم.

پور‌مجاهد به اختصاص 3 هزار میلیارد تومانی برای کشت گلخانه‌ای در کشور اشاره کرد و ادامه داد: با تغییر الگوی کشت باید به سمت کشت‌ محصولات کم آب‌بر برویم که در این خصوص باید در بحث کشت زعفران بیشتر کار شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع هسته‌ای اظهار کرد: بحث PMD در حال حل شدن است و بر اساس چارچوب ابلاغی مقام معظم رهبری پیش می‌رویم.

فرماندار شهرستان فامنین بحث رکود اقتصادی را مطرح کرد و گفت: فعالیت‌هایی برای از بین بردن رکود انجام شده و باید در شهرستان نیز با ایجاد اشتغال و تولید، از هدررفت ظرفیت موجود جلوگیری کرده و در کاهش رکود مؤثر باشیم.

وی با تأکید بر اینکه پتروشیمی و ناحیه صنعتی همدان در حال شکل‌گیری است، افزود: باید برای ایجاد پروژه‌های کوچک تولیدی نیز برنامه‌ریزی شود.

پور‌مجاهد به انتخابات پیش‌ رو اشاره کرد و گفت: همه مسئولان باید برای حضور حد‌اکثری مردم در انتخابات اسفند ماه تلاش کنند و امیدوارم نتیجه این انتخابات به نفع نظام و کشور باشد.

«همایش خشکسالی و راه‌های مقابله با آن» و «همایش بحران آب» با حضور فرماندار فامنین، امام جمعه فامنین، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، معاون شرکت آب‌منطقه‌ای استان، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی و 140 نفر از فعالان بخش کشاورزی در کتابخانه شهید مطهری فامنین برگزار شد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار