نیم فصل نخست لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور در شرایطی به اتمام رسید که نماینده همدان در این مسابقات عملکرد پرفراز و نشیبی به منصه ظهور گذاشت.
کد خبر: ۱۵۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷ 30 December 2015

نیم فصل نخست لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور در شرایطی به اتمام رسید که نماینده همدان در این مسابقات عملکرد پرفراز و نشیبی به منصه ظهور گذاشت.

به گزارش تسنیم ، تیم فوتبال پاس همدان که سال گذشته با هدایت داوود مهابادی تا آستانه صعود به لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور پیش رفت امسال کار خود را با همین مربی تهرانی آغاز و مسئولان ارشد استان از جمله استاندار که رئیس هیئت مدیره پاس نیز محسوب می‌شود، امیدوار بودند تا سرمربی سابق تیم‌های فجرسپاسی و استقلال اهواز کار نیمه تمام پارسال را امسال تمام و پاس همدان را بعد از پنج سال راهی لیگ برتر کند.

داوود مهابادی که فصل قبل بازیکنان نورچشمی خود را به همدان آورده بود و با تکیه بر همین نفرات و توانایی مردانی چون نامور، سبحانی، خردمند، آذرباد، هوشیار وبر خی دیگر عملکردی قابل قبول به نمایش گذاشت، امسال علاوه بر حفظ ترکیب اصلی چند بازیکن جدید به خدمت تیم در آورد تا بلکه تلفیق بازیکنان جدید و قدیم پاس، گره از کار این تیم باز کنند.

پاس فصل را با تساوی آغاز کرد و در هفته دوم نیز شکست تلخی خورد. تداوم تساوی و شکست‌های متعدد تا هفته نهم هواداران پاس را کلافه کرده بود و صدای اعتراض مردم همدان کم‌کم به گوش مسئولان رسید تا اینکه در هفته نهم پاس برابر مس رفسنجان بازی را با برتری پشت سرگذاشت تا مهابادی کمی پیرامون خود حاشیه امنیت ایجاد کند.

البته این برتری تنها کافی نبود و پاس با انجام سه بازی و قبول دو شکست تا هفته دوازدهم با مهابادی به ته خط رسید تا این مربی بعد از یک سال و نیم چمدان را بسته و از همدان رخت ببندد.

آغاز کار مربی بومی در همدان

بعد از مدت‌ها باید یک مربی بومی از راه می‌رسید و هدایت پاس همدان را بر عهده می‌گرفت. پیش از این نفراتی چون بگوویچ، مدیرروستا، منصوریان، خورشیدی، عاشوری و مهابادی به نیمکت پاس تکیه زده بودند و نوبتی هم که بود باید عنان کار به یک مربی بومی سپرده می‌شد.

رضا طلایی که امسال کار خود را به عنوان دستیار در این تیم آغاز کرده بود با پیشنهاد مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره پاس همدان به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد تا دشوارترین ماموریت کاری خود طی سال‌های اخیر را تجربه کند.

طلایی پیش از این هدایت الوند همدان را تجربه کرده بود و به خوبی به این مسئله واقف بود که تجربه مربی‌گری در تیم قهرمان آسیا با تیمی مانند الوند به هیچ عنوان قابل قیاس نیست.

رضا طلایی به محض قبول مربی‌گری در پاس با انبوهی بازیکن مصدوم، محروم و هوایی روبرو شد. برخی مصدوم بودند، برخی محروم و برخی هم به دلیل رابطه خوب با داوود مهابادی دیگر دلشان با پاس نبود و سودای رفتن از همدان به سر داشتند.

داوود مهابادی با برخورداری از نفراتی چون جهانگیر عسگری، پیمان نامور و رسول پیرزاده راه به جایی نبرد و رضا طلایی در غیاب این نفرات و چند مهره دیگر نظیر مختار جمعه‌زاده استارت کار را زد. او در بیشتر بازی‌ها به اجبار به بازیکنان بومی و زیر 23 ساله میدان داد که البته مزد اعتماد خود را گرفت تا ثابت شود برخی بازیکنان کم ادعا می‌توانند جور بازیکنانی را بکشند که قراردادهایی خارج از عرف با پاس بسته‌اند.

دو هفته طلایی در پاس

اگرچه عملکرد پاس همدان در نیم فصل نخست لیگ یک پرفراز و نشیب بوده است اما دو هفته پایانی نیم فصل برای پاس و سرمربی این تیم رویایی و طلایی بوده است.

پاس همدان هفته گذشته در خانه و در شرایطی که با دو گل از تیم نفت مسجدسلیمان عقب بود در نهایت نتیجه جالب و دور از باور سه بر دو را به حریف تحمیل کرد تا سه امتیازی ارزشمند به حساب نماینده همدان در لیگ یک واریز شود.

این هفته نیز پاس همدان در اردبیل با نتیجه دو بر یک شهرداری را مغلوب کرد تا با یک پیروزی شیرین به تعطیلات نیم فصل لیگ دسته اول برود.

پاس همدان در حال حاضر از مجوع 20 بازی، چهار برد، هشت مساوی و هشت باخت به دست آورده و عملکرد بی ثبات این تیم در نیم فصل نخست لیگ یک، نماینده همدان را به جایگاه هفدهم جدول 20 تیمی لیگ دسته اول رسانده است. البته برای تیمی که در نیم فصل مدام بین دو رده نوزدهم و بیستم پاسکاری شده است، قرار گرفتن در رده هفدهم جدول و رفتن به تعطیلات اتفاقی مثبت تلقی می‌شود.

پاس، تغییر می‌خواهد

چیزی که پیداست اینکه پاس همدان برای فرار از بحران و رسیدن به ساحل آرامش در ادامه لیگ یک به تغییرات عمده در ترکیب خود نیاز دارد. این روزها دست سرمربی این تیم خالی است و اگر باشگاه نتواند انتظارات طلایی در جذب بازیکنان مدنظر را برآورده کند قطع به یقین کار پاس دشوارتر از حد باور خواهد بود.

اگرچه رضا طلایی در چند بازی اخیر به بازیکنان جوانی چون محسن لطفی و محمد مولایی میدان داده و اتفاقا پاسخ اعتماد خود را هم گرفته است، اما نباید فراموش کنیم که بازی‌های بزرگ، بازیکنان بزرگ و کارکشته می‌خواهد و نماینده همدان برای موفقیت در نیم فصل دوم مسابقات لیگ یک به چند بازیکن تاپ، نامی و باتجربه نیاز دارد تا گلیم خود را از آب بیرون بکشاند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار