مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از اجرای طرح داوطلب یار امداد و نجات با همکاری بیش از 50 پزشک و پیراپزشک داوطلب خبر داد.
کد خبر: ۱۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۷ 22 March 2015

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از اجرای طرح داوطلب یار امداد و نجات با همکاری بیش از 50 پزشک و پیراپزشک داوطلب خبر داد.

به گزارش فارس؛ بهروز کارخانه‌ای با اشاره به آغاز موج اول سفرهای نوروزی، اظهار کرد: فرآیند خدمت‌رسانی به مسافرین نوروزی با هماهنگی سه واحد امداد، جوانان و داوطلبان از 25 اسفندماه در شعب 9گانه جمعیت هلال احمر استان آغاز شده است.

وی بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های افراد مختلف را در اولویت اجرای طرح‌های بشردوستانه این نهاد دانست و خاطرنشان کرد: سه طرح امداد نوروزی، ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و داوطلب‌یار امداد و نجات به همت جوانان، نجاتگران و پزشکان و پیراپزشکان داوطلب اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز 94، بیش از 50 پزشک و پیراپزشک داوطلب در پایگاه‌های ثابت و سیار امداد و نجات جاده‌ای استان مستقر خواهند بود، افزود: این پزشکان و پیراپزشکان در قالب طرح ملی "داوطلب یار امداد و نجات"، در کنار نجاتگران هلال احمر به مصدومین احتمالی حوادث جاده‌ای امدادرسانی خواهند کرد.

وی پیش‌بینی و درخواست دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز پایگاه امدادی را از جمله وظایف پزشک داوطلب یار امداد و نجات عنوان کرد و افزود: تصمیم‌گیری در خصوص زمان و نحوه انتقال مصدومین به مراکز درمانی و ارائه خدمات مشاوره‌ای به صورت تلفنی به مسئولان پایگاه‌های امدادی از دیگر خدماتی است که از سوی این پزشکان و پیراپزشکان داوطلب ارائه می‌شود.

کارخانه‌ای در پایان استفاده بیشتر از ظرفیت پایگاه‌های امدادی را از جمله اهداف اجرای این طرح دانست و ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی و همکاری بین پزشکان و پیراپزشکان داوطلب و امدادگران و نجاتگران هلال احمر، شاهد افزایش کیفیت در خدمت‌رسانی به مسافرین نوروزی باشیم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار