مسئول فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی یزد گفت: جشنواره ادبی- هنری رویش به همت بسیج دانشجویی یزد در سطح دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۵۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 01 January 2016
به گزارش تابناک یزد،سالاریبا اشاره به برگزاری جشنواره ادبی- هنری رویش در سطح دانشگاه های استان یزد گفت: جشنواره رویش در 11 قالب شعر، خاطره نویسی، تئاتر، فیلم کوتاه، فیلم مستند، نماهنگ، سرود، پویانمایی، عکاسی، طراحی پوستر و کاریکاتور اجرا می شود که شرکت کنندگان از تاریخ اول مرداد ماه تا پنجم آذرماه سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه مرکزی جشنواره واقع در سازمان بسیج دانشجویی یزد ارسال کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت مقوله هنر جهت انتقال فرهنگ اسلام ناب محمدی به نسل جوان و آیندگان افزود: بیانات راهگشای امام خامنه ای در دیدار اخیر با دانشجویان بر این نکته صحه گذاشت و همانطور که در بیانات ایشان نیز بود هنر ابزاری اصلی جهت جذاب شدن فعالیت های تشکل های دانشجویی و انتقال مفاهیم انقلاب به دانشجویان است.

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان یزد تصریح کرد: امروزه دانشجویان نیازی مبرمی در زمینه هنر و ادبیات جهت صیقل روح و جان خود دارند که این ضرورت ما را به این تصمیم رساند که جشنواره ای در 11 رشته ادبی، هنری برگزار کنیم تا بستری جهت شکوفایی و کشف استعدادهای دانشجویی ایجاد شود.

 

سالاری خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی، جذب و ارتقا دانشجویان متعهد در عرصه هنر و ادبیات و تولید آثار فاخر انقلابی در جهت ترویج معارف و ارزش های اسلام ناب و انقلاب اسلامی و تزریق این آثار به جامعه خصوصا دانشگاهیان با تاکید بر موضوعات جشنواره به ویژه سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی و سیره شهدا می باشد.

 

مسئول فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی استان یزد گفت: برای برگزاری جشنواره چهار کمیته ادبی، فیلم، هنرهای تجسمی و آواها و نغمه های انقلابی تشکیل شده که با توجه به پتانسیل های دانشگاه های استان هر یک از این کمیته ها دبیرخانه خود را در دانشگاه مربوطه مستقر کرده تا پس از جمع آوری آثار و انجام مراحل داوری اختتامیه هر بخش طی بازه زمانی 20 آذر تا  10دی ماه در دانشگاه میزبان برگزار می شود.

 

سالاری تصریح کرد: جوایز هر رشته به صورت اهدا تندیس، لوح افتخار و وجه نقد می باشد که جزییات آن بزودی بر روی وب سایت جشنواره قرار می گیرد.

 

وی بیان داشت: تمامی دانشجویان دانشگاه های استان یزد اعم از سراسری، آزاد، علوم پزشکی، غیر انتفاعی، پیام نور، علمی کاربردی می توانند در این جشنواره شرکت کنند و علاقمندان جهت کسب اطلاع بیشتر از جزئیات جشنواره و نحوه ثبت نام می توانند به سایت اینترنتی جشنواره به آدرس  WWW.Q-MASAF.IR مراجعه و یا با شماره 31246312 تماس بگیرند.

 

مسئول فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی استان یزد گفت: با توجه به اینکه سابقه چنین برنامه ای در سطح دانشگاه ها در استان یزد وجود ندارد و تا کنون تنها کارهای پراکنده در برخی دانشگاه ها صورت گرفته است، امیدواریم با نظر به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با دانشجویان، مسئولین دانشگاه های استان و دستگاه های فرهنگی مرتبط از این کار حمایت و زمینه را برای برگزاری بهتر این حرکت ارزشمند فراهم کنند.

 

سالاری در پایان با اشاره به شکل گیری قرارگاه فرهنگی هنری مصاف ذیل مدیریت فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی استان در یک سال گذشته گفت: پس از اتمام جشنواره افراد شناسایی شده جهت بکارگیری و برگزاری دورهای آموزشی مقدماتی و تکمیلی در هر رشته به عضویت قرارگاه درخواهند آمد.

دانشجو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار