امام جمعه ایلام:
هدف آمریکا تحریم علیه سپاه پاسداران است و آنها در تلاشند با اعمال تحریم های تازه از دسترسی سپاه به بازارهای جهانی جلوگیری کنند.
کد خبر: ۱۵۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹ 01 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار کرد: تحریم های جدید در حالی از سوی آمریکا اعلام شد که بتازگی 11 تن اورانیوم غنی شده که حاصل زحمات چندین ساله متخصصان اتمی کشورمان بود براساس توافق انجام شده به روسیه ارسال شد و این امر بیانگر عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش است.
وی ادامه داد: از طرف دیگر تحریم های جدید این کشور در تضاد با شرط دوم مقام معظم رهبری در ارتباط با اجرای توافق هسته ای است و دولت نیز باید در مقابل این تحریم ها اجرای تعهدات خود را متوقف کند.
لطفی با بیان اینکه دولت بر اساس خواسته ملت ایران باید در برابر این اقدام آمریکا ایستادگی کند، افزود: هدف آمریکا تحریم علیه سپاه پاسداران است و آنها در تلاشند با اعمال تحریم های تازه از دسترسی سپاه به بازارهای جهانی جلوگیری کنند.
خطیب جمعه ایلام تاکید کرد: خروج ذخایر راهبردی اورانیوم و آغاز تحریم های جدید ضد ملت ایران به معنی نادیده گرفتن توافق هسته ای و دور زدن برجام است در حاالیکه ایران اسلامی به همه تعهدات خود عمل کرده و این مساله غیر قابل اعتماد بودن آمریکا را بیشتر نمایان می کند.
وی از دولت تدبیر و امید خواست در برابر این اقدام های آمریکا هوشیار باشد چرا که اقدام اخیر کنگره و دادگاه فدرال این کشور برای چپاول اموال ایران در این کشور مصداق بارز سرقت اموال ملت ایران است.
امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش از حضور حماسی و پرشور مردم این استان در مراسم بزرگداشت یوم الله 9 دی تقدیر کرد و گفت: 9 دی در تاریخ ایران حماسه ای ماندگار و فراموش نشدنی است و هیچگاه از اذهان پاک نخواهد شد.
وی گفت: ملت ایران در این آیین با حضور خود وفاداری خود را به رهبری اعلام کرد و چهره منافقان و فتنه گران برای مردم نمایان شد.
لطفی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز 17 دی ماه سالروز توطئه استعماری کشف حجاب به دستور رضاخان پهلوی یادوز شد: این تحولات برای مبارزه با ارزش های دینی صورت گرفت که با اعتراض شدید علما و ملت متدین ایران مواجه شد.
وی اضافه کرد: اشاعه فرهنگ بد حجابی امروز از سوی غرب علیه کشورمان همچنان وجود دارد که باید در برابر این برنامه دشمن ایستاد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار